lördag 2 maj 2009

Borta bra, men hemma bäst!



I morse hade tjejerna ridlektion igen (9.30-12.30). Efter att ha skjutsat dem till ridklubben akte jag ner en snabbis pa stan men sen sa akte jag tillbaka för att titta pa som jag hade lovat.

Efter lunchen plockade vi i hop alla vara saker och packade in allt i bilen. Tur att jag redan hade skickat hem flera väskor med S och svärmor igar kväll, för bilen var proppfull. Varför har man alltid sa mycket saker med sig?!

Trots att vi hade en härlig dag med sol och varmt, temperaturen visade pa 27 grader som mest, sa ville jag hem sa fort som möjligt. Det är lustigt det där, men när man väl bestämt sig för att aka hem eller när det är dags för hemresedagen vare sig man vill eller ej, sa hur roligt, mysigt eller skönt man har haft det sa vill ju oftast hem sa fort som möjligt.

Och idag behövde vi inte ens städa upp i huset efter oss, för min pedantiska svägerska har "hittat" en städerska som vi kan anlita när det passar oss och min lika pedantiska svärmor föredrog att ringa henne istället för att jag skulle "behöva" städa upp efter oss idag. Hon har pratat med mig om den här städerskan ungefär 150 ganger under de här dagarna vi varit i St Tropez sa jag har fattat den fina hinten!

Men vada, om nu min pedantiska svägerska och min pedantiska svärmor föredrar att en städerska städar istället för att jag gör det sa, so what, tant mieux, desto bättre... inte tänker jag insistera pa att behöva städa heller!!

Sa när vi packat in allt i bilen och stängt till huset sa bar det av hem mot Nice!

Borta bra men hemma bäst! Hem ljuva hem!
Det kändes lite mysigt att vara hemma igen trots att vi haft jättehärliga dagar i St Tropez.

Sen vi kom hem vid 18 -tiden har jag packat upp, satt pa 3 tvättmaskiner (hur kan det bli sa mycket smutstvätt pa sa kort tid?!), lagat mat, bäddat sängar mm och nu maste jag erkänna att jag känner mig ganska trött sa det blir nog inte sa mycket mer bloggande idag.

När jag var nere i stan i St Tropez i morse sa funderade jag pa att köpa den här burken med rysk kviar för 2400 €/kg, men äh, jag skippade det... far bli nagon annan gang! (Skämt)

Inga kommentarer: