måndag 18 maj 2009

BÄTTRE DAG I MORGON?!


Man kan inte direkt säga att jag haft en dalig dag, men det har inte heller varit den bästa dagen i mitt liv precis.

I morse, pa gympan tittade jag mest pa klockan och funderade pa allting som jag hade att göra under resten av dagen.

I SFR butiken svettades jag nästan mer än vad jag gjorde pa gympan (hade dom tappat bort fjärrkontrollen till luftkonditioneringen eller?!). Jag fick vänta en evig tid medan den söte lille försäljaren "kollade min 3G nyckel" och komma med flummiga kommentarer som "ni fick ju min mail-adress in case of fragor eller problem" (toppen, det är bara det att det är lite svart att maila till nagon da man inte kan koppla upp sig pa nätet!), "den borde funka" (inte den där jättelugnande svaret man vill ha), "ring det här numret när ni kommer hem". Ja, förstar ni?! Jag kände mig inte direkt klokare efter det där.....

Sen for jag in till stan för att hämta ett par byxor som jag köpt i min Favvobutik "Esprit" men som de skulle lägga upp IGEN, för när jag kom för att hämta dem i fredags var de alldeles för langa.

Idag när jag provade dem var de..... för korta! Och dessutom var det ena benet lite kortare än det andra. ZEN ATTITUDE..... andas djupt......

Det fanns inga andra byxor i affären som jag gillade eller som var i min storlek sa jag fick pengarna tillbaka och akte hem tomhänt, eller ska jag säga barbent?

Väl hemma hade jag tvätt, städning, och tusen smasaker som väntade pa mig. Och visst, jag gjorde väl en hel del, men inte sa organiserat kanske, utan mer "lite här och lite där" och mitt i allting fick jag för mig att tvätta ur alla soptunnor och papperskorgar, helt otippat! Varför är man sa orationell ibland?!

När S kom hem och fragade vad jag hade gjort idag sa visste jag inte riktigt vad jag skulle svara. Öhhh,...... jag har gjort...... en massa saker, städat till exempel?! Han sa inget, men det kändes som om en berättigad fraga hade varit "Var da nagonstans?!"

Om morgondagen kommer att bli en bättre dag aterstar att se. Men den kommer definitivt inte att börja bättre i alla fall, för i morgon klockan 9.00 kommer jag att ligga och vandas i en tandläkarstol. Usch, vill inte!

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

Anonymous sa...

Hoppas det går bra hos tandläkaren och att du får trevliga "droger" så att det inte gör så ont!! Ska tänka på dig!

Är fortfarande inte klar med packningen... men det var väl ingen nyhet direkt ;-)
Kram kram