tisdag 12 maj 2009

DAG PA STAN

I morse när jag stog och väntade pa att gympan skulle börja sa fördrev jag tiden med att börja skriva ett sms till min kära syster, men jag avbröts innan jag hade fatt iväg det av att det ringde pa telefonen, det var hon som ringde - TANKEÖVERFÖRING!

Pa förmiddagen idag akte jag, mamma och Leif ner till stan och gick pa en liten shoppingrunda! I like. Självklart blev det ett besök i favvobutiken Esprit, eller om jag ska vara riktigt ärlig sa blev det till och med tva besök för det finns ju tva Esprit-butiker i stan.

Sen blev det ocksa en god lunch pa en mysig liten restaurang mitt i city innan vi atergick till shoppingen.

Bon appétit!

Efter skolan fick barnen slappa och ta det lite lugnt eftersom de är lediga fran skolan i morgon.

Det är väl ungefär det som har hänt idag.

Men just det, jag hittade kameran i morse, som jag trodde lag den pa bilgolvet, sa nu kan jag visa bilderna som jag tog igar.



Promenade des Anglais

Modernt parkeringsgarage där röda och gröna lampor visar om platsen är upptagen eller ej och där en röst hälsar en välkommen och berättar vilket nummer du star pa da du öppnar bildörren!


Hotel Negresco.

Langt fram skymtar det blaa barnsjukhuset där Angelina Jolies och Brad Pitts tvillingar föddes förra sommaren. Och Bianca för snart 9 ar sen.

Ryggen pa Emmas bilbarnstol akte ut igar. Lillan har vuxit och fick inte plats i den längre.

Nu är lillan stor!

Bianca äter mellis i bilen.

Inga kommentarer: