fredag 1 maj 2009

10 ar!


Det har varit mycket firande den senaste tiden och idag var det dags att fira nästa ”sak”; nämligen min och makens 10-ariga bröllopsdag! Inte illa va’?! 10 ar visst later det väl ganska mycket?! Man blir nästan förvanad själv när man hör det. Tänk att vi varit gifta i hela 10 ar idag, herregud, man börjar bli rutinerad!


Jag och S

Jo, idag är det den 1 maj, vi gifte oss alltsa en första maj. Later det som ett konstigt val av bröllopsdatum? Ja, antagligen men förklaringen till det är helt enkelt att det var den enda dagen som S och hans bror (kollegor och partners) kunde stänga affärerna och bada närvara pa bröllopet.

Vi hade ett litet men väldigt roligt och spontant bröllop. Vi gifte oss i Sollentuna Kyrka där bade mina föräldrar och morföräldrar en gang gift sig och sedan hade vi middag och fest pa Wiby Herrgard (Sollentuna). Det var en kall dag, det kom till och med lite snö, och jag hade min vita pälsjacka pa mig som jag fatt da jag var 12 ar gammal, sa jag hade absolut nagot gammalt pa mig! Bade vigselakten och middagen blev en härlig blandning av tal, sanger och annat kul bade pa svenska, franska och engelska. Det var kanske inte ett vidare klassiskt och traditionellt bröllop men alla hade i alla fall otroligt kul och ja, bade min bröllopsklänning och farmors gamla pärlhalsband som jag hade pa mig gick sönder i festandet!

Idag firade vi lite lugnare med att ta med barnen, mamma, Leif och mamie till ”Tahiti-plage” (beach), här i St Tropez, för en härlig lunch i solen! Vi at gott, men smatt, och som de säger i ”Gossip Girl” (jag älskar den serien!!)”det är väl därför som rika människor är rika för dom köper ju bara liten mat!”. Och samtidigt som vi njöt av det lilla som fanns pa tallriken sa betraktade vi alla jet-setare som sippade champagne fran deras magnumflaskor! Vi hade det i alla fall jättemysigt och när vi sedan efter lunchen gick barfota i sanden pa stranden sa fick vi även en försmak av sommaren!

Tahiti-plage

Jättegod jordgubbsefterrätt

Mamma, Emma o Bianca pa bryggan

Jet-setarnas färdmedel

Den här lunchen var ocksa en försmak pa firandet av var bröllopsdag som komma skall... jag och S ska nämligen, om ca 2 manader, aka iväg pa var allra första resa pa tu man hand sedan vi fick barnen (dvs snart 9 ar sedan). Vi ska aka till New York och Las Vegas i 10 dagar!! I’m so excited!! Men mer om det senare.

Grattis till oss!


1 kommentar:

Liz sa...

Happy Anniversary!!!

Grattis till er till 10 ar som gifta!! Hoppas att det blir manga manga fler decennier tillsammans!! Onskar er all lycka och karlek och att ni for alltid ska kanna er som nygifta!!

Manga kramar till er bada fran familjen Walti