tisdag 5 maj 2009

DESTINATION OKÄND

Igar när vi satt ute och at lunch sa jag till mamma och Leif att det är sa skönt för att jag har haft mycket mindre ont i huvudet/migrän under den senaste tiden än tidigare. Men det skulle jag inte ha sagt för idag pa eftermiddagen kom det naturligtvis tillbaka. Typiskt! Sa nu drogar jag mig med mina grön-vita piller igen och heller i mig massor med vatten (jag har fatt för mig att det ska hjälpa) sa jag far springa pa toa typ en gang i halvtimmen.


Emma var glad att ga till skolan i morse med chokladtarta, läsk och alla godispasar!

Jag var pa gympa pa morgonen och strax efter 13 skjutsade jag mamma och Leif till flygplatsen, som inte skulle flyga hem till Sverige, men hämta ut en hyrbil som vi bokade igar. Man undrade ju lite om det skulle fungera (som alltid när man köper/bokar saker pa internet). De hade beställt en Peugeot 206 eller liknande, det var väl det där "eller liknande" som lät lite oroväckande.

Tjejen pa Sixt som tog emot oss var trevlig sa det började ju bra, men när hon sedan tittade pa dataskärmen för att se vad de skulle fa för bil och jag hörde henne säga "putain y a pas de voiture dispo" (ungefär: "piiiiiiip det finns ingen bil ledig") sa kändes det lite mindre bra. Hon ringde upp nagon och bad pa engelska om en bil, vi fick vänta i ca 10 minuter och sedan sa hon att de skulle fa en större bil än den de beställt för att slippa vänta ännu längre.

Leif blev glad - de skulle fa en BMW 5 nagonting och automat dessutom, det var det han ville ha. Mamma blev mindre glad - hon tyckte den var för flashig! Och den var lite flashig, svart, svarta lädersitsar, taklucka (e det flashigt!) och verkade väldigt modern med en massa knappar överallt. Den hade inte ens en nyckel, bara nagonslags klump som man stack in bredvid ratten och sen var det bara att trycka pa en knapp där det stog "start" pa sa startade den. Jag kanske är helt out, men jag hade aldrig sett en san "nyckel".

Vi fick oss i alla fall ett gott skratt innan Leif tog ett testvarv pa parkeringen och sedan for iväg mot Italien i deras nya flashiga bil!



I natt sover dom i Alassio och vem vet vart det sedan bär av?! Jag föreslog Portofino för att matcha den flashiga bilen.

Jag, S och sessorna ma stanna hemma ikväll, men det hindrar oss inte fran att planera ännu en framtida resa!! Jag tror vi har planer och idéer för resor sa det räcker till minst sisadär 2040!!

2 kommentarer:

Liz sa...

Hej gumman! Hoppas att du mar battre nu med migranen!! Vet hur det kanns, men faktiskt har jag inte kant av den alls nastan sedan vi kom till Kansas. Kanske det var luftfuktigheten pa ostkusten som jag var kanslig mot iallfall...

Kul med flashig hyrbil!! Haha, en san nyckel som du beskriver har vi ocksa till var bil. Innan den hade jag heller aldrig sett en san, jag tycker det ar jatteklumpigt och det blir en sa stor nyckelknippa helt plotsligt med en stor svart plastbit istallet for nyckel ;)Kul med dagar i Italien, hur lange ska dom aka runt? Vad harligt med fint vader!

Kul ocksa med tarta och godispasar till klassen. Har ar det samma sak, forutom att man INTE FAR baka sjalv, utan allt maste vara plastforpackat och industribakat, sa man far kopa tarta pa typ Wal-Mart eller liknande....allt for hygienens skull....Jag bestallde cupcakes till Cassandra's klass, blev mycket smidigt. Bla icing till killarna, och rosa (forstas) till tjejerna, dessutom satt det plastringar uppepa som deko...Perfekt!

Har sitter jag ocksa och smider vara planer till sommaren....fortfarande ingenting bokat! Vi hors, Kram!!

Anonymous sa...

Haha pappa skickade ett mms igår och D sa att nu är Leif glad när han får en sådan cool bil, trodde de hade beställt den med flit! Själv ska jag försöka sälja den röda bilen nu men det är lite krångel med batteriet så jag ska ladda upp det först på nått sätt.... morr morr morr, det här är mitt straff för att jag inte tog tag i det i november när vi köpte nya bilen!!
Hoppas det gick bra med lillsessans firande i skolan, jag vill också få godispåse på jobbet :)
Puss o kram C.