fredag 22 maj 2009

DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN TÄNKT SIG.....


Igar onsdags kväll hade vi tänkt lägga barnen samma tid som de brukar när de ska till skolan dagen efter, det vill säga 20.45-21.00, för vi hade tänkt titta pa nagra avsnitt av en serie som vi spelat in. Men, det blev inte sa, för när de hade borstat tänderna och var klara att hoppa i säng sa började en film pa TV som de fastnade framför, "En natt pa museet". Eftersom de ju faktiskt inte behövde ga upp tidigt idag sa fick de sitta kvar och titta pa hela filmen, jag och S fick titta pa var serie lite senare.

Den här helgen var det bestämt att jag och barnen skulle aka till St Tropez tillsammans med min svägerska och hennes tjej Eva, barnens kusin, sa att barnen skulle kunna fa träffas och leka tillsammans, det var nämligen ett tag sen sist. Men sa blev Isabelle, min svägerska, tvungen att jobba igar, sa hon skulle inte kunna aka förrens igar kväll efter jobbet. Ok.

För tre dagar sen när jag ringde för att kolla att planerna inte ändrats, sa sa hon att hon skulle aka jättesent pa kvällen för att hon ville inte missa "Desperate Housewives" som gar pa torsdagskvällar pa TV. Ok, det var bara att gilla läget.

Igar ville jag inte skynda mig iväg, eftersom Isa och Eva ända inte skulle komma förrens typ 23.30 pa kvällen. Sa jag ägnade dagen at diverse smasaker här hemma och packade vara saker i lugn och ro, siktade i mig pa att vi skulle komma iväg sisadär sen eftermiddag/tidig kväll.

Men sa vid 14 tiden när jag packat allting färdigt, förutom maten, sa ringer S och berättar att Isa nu bestämt sig för att aka hem redan lördag kväll istället för pa söndag, da min svager inte har lust att aka dit pa lördagkväll efter jobbet (tillsammans med S). Later det rörigt? Ja, det tyckte jag ocksa och framför allt sa kände jag att det blev en ändring för mycket, vilket fick mig att tappa lusten helt för att aka till St Tropez överhuvudtaget. Jag var ju inte superentusiastisk redan fran början, men ville ända göra det för barnens skull, för jag vet att de tycker att det är roligt att träffas. Men själv kände jag att det hade varit skönt att vara hemma lite och hinna med allt här hemma; städning, strykning, smaplock, papper som maste tas itu med och..... bara vara och hinna med barnen lite mer.

Efter lite funderande sa ringde jag Isa och sa att jag tappat lusten för att aka till St Tropez i helgen. Hon blev nog lite sur, men jag vägrar fa daligt samvete för det, tycker liksom inte att det är mitt fel.

Bianca blev ledsen, för hon hade verkligen sett fram emot att fa träffa sin kusin. Men hon fick ringa sin bästis, Inès, och bjuda hem henne pa lunch och leka här hemma idag. Da kändes det genast lite bättre!

Och igar kväll mötte S upp oss vid "Lingostière" där vi at en snabb middag pa KFC (Kentucky Fried Chicken) och sen gick vi pa bio och sag "En natt pa museet 2" som hade premiär i onsdags här. Det var första gangen nagonsin som barnen var pa bio pa kvällen! Filmen var kul; den lyckades intressera Emma hela tiden (vilket är ett mycket bra betyg, annars brukar hon alltid tröttna nagonstans i mitten och börja fraga när vi kan ga hem) och Bianca skrattade högst av alla i hela biosalongen!

När vi kom hem, 22.30, var det tva trötta, men i alla fall tva glada tjejer som störtade i säng.

Nu sitter mina sessor här i soffan, nyvakna, och tittar pa TV i väntan pa frukost.
Idag ska det visst bli molningt, men 27 grader varmt, sa det blir nog en sväng ner till poolen i eftermiddag när Biancas kompis är här! Det är vad som är planerat, men vem vet vad vi kommer att göra?! Det blir ju inte alltid som man tänkt sig......

Inga kommentarer: