fredag 29 maj 2009

AFTONBLADET ELLER EXPRESSEN



Jag blir sa trött pa mig själv... Hela dagen har jag i stort sätt ägnat mig at att fundera pa om jag är nöjd med mina slingor i haret, eller om jag ska ga tillbaka till frissan och be henne lägga pa en mörkare färg uppe pa alltihopa för att fa haret mörkare (som jag gjorde sist jag var där). Det känns som om haret blev lite för ljust. Jag blev sa nöjd sist när hon la pa en extra färg och fick haret mörkare igen, sen ljusnade det ju lite succesivt i och med att färgen sakta men säkert gar bort. Men da var det vinter, da passar det ju med mörkt har. Nu är ligger ju sommaren framför oss, sa jag kanske ska behalla de ljusa slingorna i alla fall?!

Ska det vara Aftonbladet eller Expressen... ungefär sa haller jag pa. Ena stunden när jag tittar mig i spegeln tycker jag att det är alldeles för ljust och inte alls snyggt, nästa gang sa tycker jag att det ser helt ok ut. Var pa vippen flera ganger att ringa frissan och boka en ny tid. Emma och Bianca tycker att jag är jättejobbig när jag tittar mig i spegeln hela tiden och fragar dem för femte-elfte gangen vad de tycker. "Ja mamma, det är jättefint...behall det sa och sluta nu!" Kanske ska jag lyssna pa mina barn och lyda det dom säger?!

Joooo, det är jag. Jag lovar. Du har bara inte sett mig pa ett tag nu.

Förutom att vela fram och tillbaka hela dagen har jag ända lyckats göra lite annat ocksa; gympa pa morgonen, tandläkaren (igen) och sa har jag städat här hemma vilket var ganska behövligt.

Jag har ocksa pillat lite pa min dator och äntligen lyckats fa tillbaka en massa sma ikoner pa aktivitetsfältet som varit sparlöst försvunna sen nagra dagar tillbaka. Hur de försvann vet jag inte riktigt, men tillbaka ville de inte komma. Det var kanske inte världsviktigt, men högst irriterande och fast jag sa till mig själv att sluta haka upp mig pa det sa kunde jag inte riktigt släppa det. Engeribov i högsta grad.

Nu har tjejerna varit ute och salt lotter till var vakt, cyklat lite och sitter och tittar lite pa TV. Ska försöka fa dem att göra lite läxor snart. Men det är verkligen svart att fa dem att göra läxor nu när det är sa varmt och härligt väder! Jo, jag vet att det är fredagskväll och att det inte verkar klokt att försöka fa barnen till att läsa läxor da. Men faktum är att det kommer bli ännu svarare i helgen eftersom dom kommer att vilja vara vid poolen hela tiden. Imorgon kommer dessutom tva kompisar till Bianca för att fira hennes födelsedag "lite" i förskott och Emma ska pa ett kalas hos en kompis. Vi far väl se hur det gar, försöka duger.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Fira Bs födelsedag??? Är det inte lite väl tidigt?? Eller har ni inga lediga helger fram till att ni åker till USA! Hoppas allt är bra annars, idag har vi också sommar här och vi ska ha picknick i parken ikväll med mamma och pappa, mysigt!!! Lite vin slinker nog också ner ;-)
Puss C.