tisdag 26 maj 2009

FRYSA VS SVETTAS


De senaste dagarna har vi haft rena rama sommaren här med temperaturer pa minst 27 grader sa sommarkläderna har definitvit kommit fram för att stanna, eller?!

Det var fint och varmt som vanligt här i morse sa barnen gick till skolan i shorts och t-shirt. Men nu är bara halva himlen bla, den andra halvan börjar se misstänksamt gra-svart ut och jag har hört lite dovt muller samt att det faktiskt kommit nagra regndroppar.

Hmm, egentligen bryr jag mig inte sa mycket om vädret i sig, för jag sitter ju ända här inne och jobbar, det som oroar mig är mina sma sessor. Nu fryser dom kankse i skolan... Det finns visserligen inte mycket jag kan göra at saken, men det oroar mig ända, hönsmamma som man är!

Varför är det sa att man oroar sig mer för att frysa än för att svettas?!

Hoppas den bla sidan snart far övertaget igen sa vi kan fortsätta svettas och jag kan sluta oroa mig.

Inga kommentarer: