söndag 3 maj 2009

TIDEN GAR FORT


Idag har vi haft en san där skön "hemma-slappar-göra-inget-speciellt-dag". Vi gick inte upp förrens efter klockan 9 och det är lyxsovmorgon för oss! Emma o Bianca var nog vakna men var tysta och lag och spelade Nintendo i Biancas rum, de sover ju där bada tva nu medan mamma och Leif är här.

Efter frukosten akte alla iväg till marknaden för att handla frukt och grönsaker, förutom jag och Bianca som stannade hemma och gjorde läxor.

Dagens lunch blev "Spaghetti Carbonara" som vi at ute i solen pa terassen. Det var arets
första maltid ute!


Barnen äter sin lunch i lilla lekhuset

Pa eftermiddagen tog vi det lugnt och alla gjorde lite allt möjligt; Bianca och S spelade det nya Wii-spelet "Family Ski & Snowboard" (Bianca vann!), jag och Emsan spelade "Docteur Maboule", mamma vilade o Leif satt ute och läste i solen. Härligt! Lite senare var jag dock tvungen att attackera strykhögen som höll pa att svämma över, lite mindre härligt men a andra sidan hann jag titta igen nagra av alla 150 "Glamour"-avsnitt som jag har inspelade. Ja, jag vet, det är en riktig sapopera (=dalig serie), men vad gör man när man varit fast i "Glamour"-träsket sen seriens start?! Hall i er, men jag läste just att serien firade 22 ar i mars 2009. Da fattar ni kanske hur fast jag är?!


Nya Wii-spelet

Min drog
I kväll blev det sängen i vanlig tid för tjejerna, dvs 20.30-21.00, eftersom skolan börjar i morgon igen. Och som jag brukar säga vid lovens slut da skolan startar igen, "Nu är det slut pa barnens lov, nu börjar mitt lov!" Men skämt a sido, vi har verkligen haft ett jättemysigt lov och har hunnit med mycket olika saker och aktiviteter! Nu är det tva manader to go och sen är det sommarlov! Som Bianca sa när hon satt i badet i kväll, "tiden gar fort, nu är det inte sa langt kvar till skolstarten". -"Ja, det kan man ju säga eftersom skolan börjar i morgon", svarade jag. -"Nej, men inte den skolstarten, skolstarten i nästa klass alltsa i september!" Joo, visst för att tiden gar fort, men jag är inte riktigt där i min planering ännu. Mycket kommer att hända innan dess....

Inga kommentarer: