fredag 8 maj 2009

SOFT MORGON


Idag kunde vi sova lite längre och ta det lugnt pa morgonen eftersom barnen är lediga fran skolan idag. Här i Frankrike är det nämligen röd dag den 8:e maj, "Fête de la victoire de 1945", da man hedrar minnet av segern av 2:a världskriget 1945.

S jobbar förstas, men kunde i alla fall ga upp en timme senare än vanligt, barnen sov lite längre och gosade framför TV:n ett tag innan vi at frukost.


Gosiga nyvakna barn tittar pa tecknat.

Nu har vi just gjort läxor och jag ska börja göra lite lunch. Förresten, middagen igar blev till slut bade snabb och nyttig. Jag stekte köttbullar och gjorde en sallad till det. Till det at vi lite baguette och ost, Tomme Blanche, och till efterrätt blev det frukt för Bianca (kiwi och passionsfrukt) och en Actimel för Emma. Det var väl nyttigt?!


Emma övar läsning.

Här noteras alla läxor i "Cahier de textes".
Bianca lär sig om "les Gaullois", gallerna pa svenska?! Vet inte om ni kan se men kolla in skrivstilen!
Jag och S gick i och för sig loss pa en Toblerone lite senare pa kvällen da vi tittade pa nagra avsnitt av "Desperate Housewives". Lite mindre nyttigt. Kvällen slutade med att jag somnade i soffan, sa det sista avsnittet maste jag se om igen, hann ju bara med resumén av föregaende avsnitt innan jag slocknade.


Nej, nu ska jag som sagt göra lunch och sen ska jag ta i tu med att sortera barnens kläder, ut med vinterkläderna och in med sommarkläderna.


Den här bilden har absolut ingenting med mitt inlägg eller nagonting annat heller för den delen att göra, men jag ville bara ta ett kort pa Emsans gulliga lilla hand innan den växer och blir stor. Jag älskar barns händer, dom är ju sa söta!!!
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Liz sa...

Hej! Harligt med ledig dag. Har har dom kort dag idag sa jag ska hamta Cassie redan vid 1pm. Kul att se lite bilder ;)!! Duktiga dom ar tjejerna med laxorna. Synd att man inte kan klicka bilderna for att fa dom storre, hade garna sett skrivstilen. Det behover Cassandra inte tanka pa annu tack och lov!! Ha det bra, kram!