tisdag 19 maj 2009

VIMSIG HÖNA


Okej, jag har en bra nyhet och en "dalig" nyhet!
Först den bra nyheten; jag överlevde tandläkarbesöket och det gjorde faktiskt inte alls ont idag! Men, den daliga nyheten är att jag redan har 3 andra tandläkartider inbokade under de tva kommande veckorna, sa jag ska väl inte ropa hej riktigt ännu.

Resten av dagen har jag mest irrat runt här hemma som en vimsig höna. Efter att ha statt i köket och bakat tartor, igen (Emma ska ha kalas med sina kompisar i morgon eftermiddag), sa märker jag att mina glasögon är hur smutsiga som helst och ska just till att tvätta dom, men da kommer jag ihag: "just det kökshanduken är smutsig och maste bytas ut mot en ren". Jag gar bort mot Biancas badrum (där jag har rena handdukar) för att hämta en ny, men sa far jag syn pa nagot, vad det nu var, i vart badrum och gar istället in där. Pa väg ut därifran tittar jag mot barnens rum och kommer da ihag att jag inte stängt deras fönster, sa da gar jag naturligtvs in i deras rum för att göra det och väl där inne ser jag att jag inte lagt tillbaka mattorna pa golvet efter att ha städat där inne, sa da gör jag det. Sa ser jag pa klockan att den är mycket och jag maste skynda mig för att hinna hämta barnen i tid, sa jag gar in i vart sovrum för att byta om fran "städkläderna". I sovrummet ligger smutsiga lakan som jag tidigare bytt ut vilket paminner mig om att jag ska sätta pa en ny maskin med tvätt. När jag kommer in i köket med smutstvätten (vi har som de flesta fransmän, tvättmaskinen i köket) kommer jag pa att jag maste göra i ordning mellis till barnen innan jag aker......

Ja, sa här har jag hallt pa mest hela dagen. Man vill vara effektiv och göra sa mycket som möjligt hela tiden, men risken finns ju att det lätt blir lite oorganiserat!

Fick just ett mail fran syrran som berättade att hon och D kommit fram "safe and sound" till Island där de ska turista i en vecka! Hann bara prata en snabbis med henne tidigare idag när hon ringde fran Arlanda för att säga "hej da".

Later det knäppt att vi ringer varandra för att säga "hej da" när vi inte har sett varandra sen i december?! Det blir ju inte direkt nagon skillnad för mig om syrran befinner sig i Sollentuna eller pa Island eftersom jag ända är nere i Nice, kan det tyckas. Vet inte varför, men i var familj har vi alltid haft den vanan att ringa, maila eller smsa för att säga "hej da" och "välkommen hem" var vi än befinner oss i världen. Dessutom ringer vi alltid varandra dagen innan det vi ska ses för säga, ja inte sa mycket egentligen, mer än "vi ses i morgon da". Varje familj har sina vanor helt enkelt.

Nu hoppas jag att syrran och D far en toppensemester! Och sa längtar jag till det att vi ses, om drygt en manad.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Hejsan min vimsiga höna!
Man känner lätt igen sig måste jag säga.
Visst har olika familjer sina vanor men det är väldans skönt att veta var man har sina tjejer oavsett var i värden de befinner sig.
Kramisar!! // Mam