söndag 7 juni 2009

MORS DAG


I morse blev jag väckt (eller jag var väl lite halvvaken men lag fortfarande kvar i sängen) av mina prinsessor som kom och gav mig världens finaste mors dags presenter! Dom är sa gulliga när de star där och väntar pa att jag ska öppna paketen, det lyser i ögonen och de är mer förväntansfulla än vad man själv är. Av Emma fick jag ett jättefint armband som hon gjort i skolan och sa läste hon världens finaste dikt för mig helt utantill, snuttan. Och av Bianca fick jag ett jättefint halsband, ocksa tillverkat i skolan, med pärlor och stenar fran bade Japan och Indien! Sa nu vet jag vad jag ska ha för smycken pa mig i morgon!

Och det var inte allt. När S och Emsan kom tillbaka hem fran marknaden fick jag en jättefin bukett med röda rosor. Inte konstigt att jag har varit pa bra humör idag, efter en san start pa dagen!

Vi har haft en lugn och skön söndag här hemma. Pa eftermiddagen var vi nere vid poolen och jag bade simmade och solade. Tror till och med att jag slumrade till ett lite tag när jag lag och läste i solen!

Jag gillar verkligen att läsa böcker och oftast sa är det ju just när jag sitter och solar som jag tar mig tid att läsa. Men det är nagot otroligt sövande med att läsa. Jag hinner inte mer än nagra sidor sa börjar ögonlocken kännas tunga och jag far verkligen kämpa för att ögonen inte aka igen. Jag kommer ihag förut, innan barnen kunde läsa själva, da jag läste sagor för dem sa hann jag inte mer än nagra rader innan jag började gäspa helt okontrollerat. Det var ju meningen att det var dom som skulle lugna ner sig och somna men det fungerade inte alls eftersom det var jag som blev den tröttaste av alla.

Fina blommor som tjejerna var ute och plockade at mig igar.

Emmas underbart fina dikt som hon läste helt utantill för mig.

En översättning pa dikten:

Grattis pa mors dag, mamma!
Vem pussar mig pa morgonen...
och ger mig en massa kramar?
Vem klär pa mig och borstar mitt har...
och ger mig att dricka om jag är törstig?
Vem bakar kakor till mig...
och plastrar om mina sma sar?
Vem läser sagor...
sa att jag ska somna pa kvällen?
Det gör min mamma,
min älskade mamma...
Det är hon
som är den vackraste!
Jag älskar dig mamma!

Ett porträtt pa mig som Bianca ritat.







En bortskämd mamma med sina fina sessor!

Här kan ni höra hur den gulliga dikten later pa franska!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Å vad gulliga de är dina små sessor!! Och vilka fina smycken! /C.

Anonymous sa...

Det måste varit underbart att se hur förväntasfulla flickorna var medans de väntade att du skulle öppna deras paket. Så härligt att se er på bilderna.
Kramisar // Mam

Liz sa...

Hjalp vad fort det gick med dikten!!! Inte for att jag kan franska, men oj vilken fart!!! Vilka harliga presenter du fatt pa din dag!! Det finns inget harligare an hemtillverkade presenter och kort!! Vet inte hur manga sma bocker och kort jag har fatt och sparat dom alla!! ;)

Har kommer ett boktips, jag har och haller pa att lasa alla bocker av Luanne Rice, en amerikansk forfattare, hon har skrivit massor av romaner, jag har last ca 15 nu under varen. Dom ar jattebra, skildrar familjeliv, tragedier, karlek, lycka och svek...lagom underhallande att ha i solstolen (samma sak har, det ar da jag laser...;) Kram