söndag 14 juni 2009

PARTYHELG


Det har varit en hektisk helg med mycket födelsedagsfirande! För barnen är det lite som om sommarlovet redan börjat.

I fredags kväll fick dom sitta uppe sent och titta pa TV och kom inte i säng förrens efter 23.

Emma vaknade trots allt tidigt i gar morse da S som vanligt gick upp vid 7 för att ga till jobbet. Bianca sov lite längre och trots att jag var vaken sa var jag minst sagt trött da jag hela natten hade "slagits" med en förbaskad mygga!

Pa förmiddagen gjorde vi läxor, Bianca har prov bade i morgon och pa tisdag, och sen hann vi med ett dopp i poolen mitt pa dagen. Sen fick vi skynda oss upp och snabbt ta en dusch och äta lite lunch innan det var dags att aka till en av Emmas kompisar som firade sin födelsedag. Bianca var ocksa bjuden och även jag stannade för att passa pa att träffa min vännina (Emmas kompis mamma) som jag träffar alldeles för sällan nu da hon jobbar heltid igen.





Pa kvällen efter jobbet kom även S dit da de bjöd pa "apéritif", drink med (ordentligt) tilltugg. Vi hade det jättetrevligt och barnen lekte och hade kul utan nagot som helst brak. Och da man har trevligt gar ju tiden fort, vilket den verkligen gjorde, för vips sa var klockan redan över 24! För att reta alla i Sverige kan jag ju tillägga att vi satt ute pa deras terass hela kvällen!

Da vi kom i säng ungefär vi 1-tiden i natt sa sov vi ganska länge i dag, till och med Emma gjorde det! Vi vaknade väl vid 10 och da fick vi skynda oss; frukost, paklädning, läxläsning, S till marknaden..... innan det var dags att aka till nästa födelsedagskalas hos nagra vänner vid Antibes. (Jag fick förhöra Bianca pa läxorna i bilen!)

Det var ater igen en trevlig dag, barnen lekte, killarna spelade boules och vi tjejer...pratade!

Vi kom hem vid 20 i kväll och nu ligger barnen och sover sen drygt en timme tillbaka och jag och S är ocksa ganska slut. Vi är inte vana att vara ute pa sa här mycket galej längre! Med vara matt har det varit en riktig partyhelg! Nu maste vi vila upp oss...ha, ha, ha!

Inga kommentarer: