torsdag 25 juni 2009

SOMMARLOV -1


När barnen kommit hem fran skolan idag gjorde vi i ordning presenterna till fröknarna och Alice (supergullig dam som sköter matsalen). I vanliga fall brukar vi ju alltid delta i gemensamma insamlingar till fröknarna, men i ar hade vi bestämt sedan länge tillbaka att vi skulle vara lite ego och ha egna presenter. Barnen ville nämligen göra i ordning fina glaskupor med sanden och snäckorna de själva samlat pa Maldiverna!

Och sa här fint blev det:

Present med fläkt fran Maldiverna!
Det blev ju i alla fall en personlig present!
Idag fick jag hem en hängig Bianca. Ont i halsen, trött, febrig kanske. Inte bra. Det kommer väldigt olägligt, som sjukdomar oftast gör, det är ju inte ofta man säger "Jag har blivit sjuk, men det är helt ok för jag hade ända inget annat för mig". Jag hoppas att det inte är svininfluensan bara. Fler och fler blir ju sjuka av det även här nu. Alla som insjuknat har kommit tillbaka fran resor i Nord-eller Sydamerika. Men det är flera personer som fatt svininfluensan och som nu ligger pa sjukhuset precis här i närheten där vi bor. Vi far väl se hur hon mar i morgon...
I morgon är det sista skoldagen för mina sessor eftersom vi fuskar lite med att starta sommarlovet nagra dagar tidigare än dom andra! Waouh, ett ar till har gatt...

Emma fick hem sina betyg idag och det var bara jättebra betyg pa allting! Hon är ett matte-barn, "hon älskar matte", som hon själv säger, men det gar även bra i franskan ocksa! Grattis till Emma!

1 kommentar:

Olle sa...

Tror att fröknarna kommer att bli jätte glada över det där, det hade ialf jag blivit! Jag kände mig sugen att informera dig om att du har en riktigt härlig blogg:) Aja, nu är det dags för studierna igen. Föresten, kika filmen från min skola. Sjukt är det!
http://www.youtube.com/watch?v=_WqIHjV1JsA
Ha en bra kväll