måndag 15 juni 2009

GLASÖGONORM


I morse for jag till Carrefour direkt efter det att jag lämnat tjejerna i skolan. Det var en absolut nödvändighet för kylskapet var väldigt tomt.

Väl hemma igen har jag pysslat med diverse sma saker och börjat tänka lite pa förberedelser inför var resa, det börjar ju närma sig nu...

Idag blev det inget dopp i poolen efter skolan, tyvärr, det hade varit skönt men vi fick roa oss med att plugga geografi istället. Bianca har prov i morgon. Det sista för i ar far vi hoppas. Barnen börjar fa nog med läxor och skolan nu, det är svart att vara motiverad och koncentrerad när man hellre vill bada i poolen och njuta av det fina vädret.

Det blir ett kort inlägg i dag, för jag sitter här med nymalade naglar och det gar sa langsamt att skriva. Vilka i-lands problem!

Maste bara visa ett knäppt kort pa Emsan...

Jag har ju glasögon pa heltid och Bianca har glasögon när hon ser pa TV sa därför vill ju naturligtvis Emma ocksa ha glasögon. Varje gang jag gar till ögonläkaren med barnen hoppas alltid Bianca pa att han ska säga att hon inte behöver ha nagra glasögon längre, medan Emma alltid hoppas pa att hon ska fa glasögon. Än sa länge har hon inte behövt nagra. Sa häromdagen, när Bianca hade fatt nya simglasögon och Emma satt och tittade pa TV medan jag hjälpte Bianca med läxorna, sa hittade jag Emma sa här i soffan när jag kom ut i vardagsrummet igen...:

1 kommentar:

Anonymous sa...

Gullhöna, man tager vad man haver passar väl väldans bra in här.

Kramisar // Mam