fredag 11 april 2014

FLASHBACK FRIDAY - KANDOOMA, MALDIVERNA

Det kan tyckas vara överflödigt med en pool då man semestrar på Maldiverna där hela havet är som en jättelik pool. För havet är verkligen helt fantastiskt på Maldiverna. Det är varmt året om (28-32 grader ), det har de mest fantastiska blå nyanser som man kan tänka sig samtidigt som det är lika transparent som ett källvatten. Och för att inte tala om det spektakulära djurlivet och alla vackra koraller som döljer sig i detta vatten. Alla tänkbara fiskar, delfiner, rockor, hajar, sköldpaddor, muränor, valar... Väldigt tacksamt ställe att dyka på!

Men, det är ändå skönt att kunna doppa sig i en pool efter en hel dag med salta havsbad hur härliga de än må vara. Och ännu härligare är det naturligtvis om man får bada i en pool som är både skön och vacker.

En väldigt vacker pool är den som finns på ön Kandooma. Tyvärr var inte vädret det bästa när jag tog dessa bilder vilket gör att de ser lite smådassiga ut. Men jag kan lova att poolen var otroligt vacker och att den dessutom är belägen precis vid stranden bara någon meter från havet gör ju inte saken sämre.





Kandooma, Maldiverna november 2009.

8 kommentarer:

Molly sa...

Hej!

Läser med stort intresse din blogg, som jag hittade via nån länk från nån annan blogg, tror jag. Jag gillar själv Frankrike mycket (särskilt Korsika) och har lyckan att snart få åka till Nice. Tänkte höra om du har några restaurangtips, både för lunch och middag, gärna med prisvärda fasta menyer. Vi ska på hotel Massena, som ligger centralt nära gamla stan. Det ska blir härligt att komma till södra Frankrike igen och jag har bläddrat bland gamla inlägg hos dig och hittat en hel del tips och hälrliga bilder.

Ha det bra
hälsar Molly

Annika sa...

HELT underbart!
Den där poolen är grym! Vacker också! OCH stor.
Där skulle jag gärna ligga!
Maldiverna övh är ngt av ett drömresemål. Fantastiskt fint.
DIT skulle jag verkligen vilja åka. Paradis!!
Kramar!!

Martina sa...

Molly-
Vad roligt att du läser och gillar min blogg! Och att du snart ska hit dessutom!!
Restaurangtips...jag du. Det finns ju hur manga restauranger som helst i Nice och här omkring. För att nämna nagra som ligger i gamla stan och som jag gillar sa La Favola, Di Piu, Rolando (ligger lite ovanför gamla stan), le Hussard...
I Juan-les-Pins ligger La Pinède där du äter underbart god mat direkt pa stranden!

Hoppas att du far en jättemysigt semester här nere! Och hör gärna av dig igen!
Kramar

Martina sa...

Annika-
Ja vi tröttnar aldrig pa Maldiverna, trots att vi ju har varit där nagra ganger nu. Underbart klimat, fantastiskt vackert, otroligt vänliga människor... Hur kan man inte älska dessa öar?! Det är verkligen ett paradis.
Kramar

Desiree sa...

Gud så underbart det här stället ser ut. Jag har varit på Maldiverna och håller helt med dig att pool faktiskt är rätt överflödigt då man har tillgång till kristallklart underbart turkost vatten i havet. Maldiverna är verkligen en tropisk dröm.
Världens bästa relax semester.

Martina sa...

Desiree-
Vilket/vilka ställen pa Maldiverna har du varit pa?
Vi har ju varit pa sex olika ställen, men bara en gang pa ett hotell utan pool.
Maldiverna är utan tvekan bästa relax semestern!
Kramar

molly sa...

Jag förstår att det finns otaliga restauranger i Nice. Tack för att du tog dig tid att ge mig några tips!

Martina sa...

Molly-
Men självklart! Hoppas du far det underbart i Nice!
Kramar