tisdag 8 april 2014

HÄNT IDAG

Startade dagen med att gå till gymet... i lillans gympaskor! Mina egna var nämligen fortfarande blöta. Det var nämligen så att jag avslutade min löprunda igår kväll med att trampa i ett färskt hundbajs.

Äckligt! Jag vet, men det är en av riskerna med att vara fotgängare i Frankrike... 90 % av den franska befolkningen har hund, men bara 10 % (högst!!) plockar upp skiten efter sina hundar. Helt normalt... i Frankrike. Men däremot, skulle ens barn slänga godispapper på gatan då får man minsann höra vilka förskräckliga och ouppfostrade ungar man har. Inte för att jag låter mina barn slänga skräp på gatorna, men jag trampar ju mycket hellre på ett godispapper än i hundskit om jag får välja!

Så, därför fick mina träningsskor alltså ta en runda i tvättmaskinen igår kväll och eftersom de inte riktigt var torra i morse så passade jag på att låna Emmas nya snygga skor. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag varit lite sugen på dom ända sen hon fick dom. Och de passade inte bara utmärkt och såg snygga ut, de var även väldigt sköna!


Resten av dagen har mest bestått av jobb, jobb och åter jobb. Höll nästan på att glömma bort alla barn som skulle hämtas.

Och så var vi hos tandregleraren på eftermiddagen och Bianca fick äntligen, efter 1 1/2 år, ta bort sin tandställning! Så nu har jag en riktigt glad och snygg tjej här hemma!

 

Ja, det var väl ungefär det som har hänt hos mig idag. Inget jättefantastiskt, men inga naturkatastrofer heller så jag antar att man får väl vara nöjd och glad.

7 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Även där jag bor är folk väldigt dåliga på att plocka upp efter sina hundar. I Sverige verkar det vara mera ordning och reda på hundägare.
Åh, jag minns när jag kunde ta bort min tandställning. Jag hade nog också haft den ca 1-1,5 år. Vilken känsla det var. Förstår att din dotter var glad. :)
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

YAY!!! No braces - underbart. Så jättefin hon är. Gorgeous!

Och det här med hundar och inte plocka upp efter dem…gillar inte!

KRAM

Marina sa...

Det är ju onekligen trevligare när hundägare plockar upp spåren efter sina små älskningar. I Sverige är vi nog rätt bra på det tror jag om vi jämför med många andra länder.

Annika sa...

Jädrigt äckligt med hundkskit. Tycker folk är bra på att ta upp efter sina hundar här, men idag låg den en stor kludd rätt på den parkväg där jag gick. USCH!! Tur att jag såg det.
VAD härligt utan tandställning, YAY!!!
kram!!

Mam sa...

Å så fin Bianca blev!! Kramar från mormor

Martina sa...

Anne-Marie-
Jasa där ser man. Jag trodde folk i Usa var lika bra pa det som man är i Sverige!
Ja, äntligen är tandställningen borta!
Kramar

Lotta-
Ja verkligen skönt att slippa tandställningen.
Nej, som sagt, hellre trampar jag pa godispapper än i hundbajs.
Kramar

Martina sa...

Marina-
Det är verkligen en positiv punkt i Sverige!
Kramar

Annika-
Det konstiga är att det är "helt okej" med att en hund gör sina behov varstans, men jag tänkte ofta när barnen var sma att tänk om man bara skulle slänga en bajsblöja mitt pa trottoaren eller lata sitt barn kissa och bajsa hursomhelst pa gatan. Det skulle ju INGEN acceptera. Men bara för att det är en hund, ja da är det ok. Är inte det helt galet?!
Kramar

Mam-
Jättefin! Och sa skönt för henne att bli av med den!
Kramar