torsdag 10 april 2014

FRENCH FAST FOOD



Vissa dagar har man ingen tid, ingen ork, ingen inspiration eller helt enkelt ingenting i kylen. Eller i frysen för den delen heller Ja förutom 10 ispåsar och 18 påsar med frysta bär då. Men det är inte helt enkelt att få ihop en middag på det.

Vad som hände med allt det andra som fyllde min frys så att dörren nästan gick upp av sig själv? Hm, jo jag tyckte det luktade...frysdoft om det så det fick fylla en hel sopsäck häromdagen. Har jag nämnt att jag kan vara lite känslig för dofter ibland?

Så i nödfall som dessa blir middagslösningen French fast food, det vill säga Croque Monsieur.

Två kvällar i rad...

Man kan inte alltid vara en gourmetchef, inte ens när man bor i matlandet Frankrike.

7 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Ham and cheese sandwich som vi säger i USA. :) Låter litet finare på franska tycker jag.
Ibland blir det enkelt och det kan vara gott det också.
Kramar!

Marina sa...

Kan hålla med om att det franska namnet låter riktigt proffsigt, i alla fall om man jämför med "varm smörgås med skinka och ost"...;)

Desiree sa...

Croque Monsieur är ju väldans gott. Ibland måste man få ta till lite fastfood knep. Trist att behöva slänga ur en massa ur frysen men ibland händer sånt.
Trevlig helg.

Martina sa...

Anne-Marie-
Ja, Croque Monsieur är med ost och skinka i. Sen finns det en variant med stekt ägg i ocksa, da heter det Croque Madame.
Kramar

Marina-
Jo, den mest enkla maträtten kan man fa att lata som en gourmeträtt om man säger den pa franska istället!
Kramar

Desiree-
Ja visst är det gott! Och som sagt, väldigt enkelt!
Kramar

eastcoastmom sa...

Hur gör du dina Croque Monsieur? Var evigheter sen jag gjorde några...

Annika sa...

Croque Monsieur kör vi med i USA också. kan beställa dem på många ställen. SÅ jädra gott!! Älskar dem!
Mums!
Sugen blev jag NU!!!
Godare än vanliga varma mackor, tycker jag.
HUNGRIG!!
Kramar!!

Martina sa...

Eastcoast-
Lättare finns nog inte. Jag har smör eller crème fraiche pa brödskivorna. Sen ost och skinka. Lägger dubbla brödskivor. Och sa nagra minuter i Croque Monsieur-apparaten (som ett vaffeljärn men utan vaffelmönstret). Sen kan man ju naturligtvis ha pa precis vad man vill i mackorna.
Enkelt och gott!
Kramar

Annika-
Ja dom blir inte lika torra som varma mackor lätt kan bli! Som sagt, enkelt och superlätt! Perfekt fast food!
Kramar