tisdag 15 april 2014

JE L'AIME A MOURIR

Shakira är en artist som för mig har gått från ganska okej till väldigt bra. Hennes senaste album innehåller bara bra låtar som jag lyssnar om och om igen på.

För några år sen gjorde hon en cover av "Je l´aime à mourir" som är en av Frankrikes mest folkkära, och äldsta, artisters, Francis Cabrel, succélåt. Väldigt vågat.

I Frankrike blev det en stor hit, men jag har ingen aning om hur pass känd den är i andra länder. Har du inte hört det så lyssna!

Shakira sjunger halva sången på spanska och andra halvan på franska. Kan det blir mycket mer romantiskt än så?!

Personligen älskar jag Shakiras version som är så vacker att man nästan börjar gråta.

3 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Är inte alls nån stor fan av Shakira, men den här låten och framförandet var fantastiskt!

Liz sa...

Fantastiskt fint, och jag onskar sa att jag kunde forsta vad hon sjunger. Kan ju varken spanska eller franska men tror mig urskilja att hon borjar pa spanska och den senare pa franska. Sa vacker rost hon har, och speciellt har da den aldrig blir skrikig utan sa mjuk och vacker....suck, ska lyssna igen..
Kramar!

Martina sa...

Eastcoast-
Ja den är sa fantastiskt fin!
Kramar

Liz-
Ja det är spanska först och franska sen. "Je l'aime à mourir" betyder "I love her to death"...
Stora kramar