torsdag 3 april 2014

OCEAN BREEZE

Igår, mellan några av dagens lämningar och hämtningar av barn till och från diverse aktiviteter (onsdagar i Frankrike betyder ju ingen skola, men tid för diverse aktiviteter) så passade jag på att ta en mikropaus. Egentid för några ögonblick, en andningspaus mitt i vardagsruschen.

Och bästa stället för att koppla bort, ni vet, breathe in, breathe out, och hämta lite ny energi är förstås nere vid havet. Ocean therapy galore. Om så än bara för en liten stund. Naturens egna må-bra injektion. Dock garanterat beroendeframkallande.




 














12 kommentarer:

Miss Marie sa...

Wow! Förstår att det där är bra för själen!

Anonym sa...

Härligt!!! Gar barnen inte i skolan pa onsdagar?
Kram, Lisa

Martina sa...

Miss Marie-
Bästa terapin!

Lisa-
Nej, i Frankrike har de sma barnen ledig hela dagen pa onsdagar och fran och med collège (högstadiet) har de eftermiddagen ledigt. Syftet är att de ska hinna med att utöva diverse aktiviteter da. Kanske för att skoldagarna är sa langa de andra dagarna. Fran 3-10 ar gar de fran 8.30-16.30 och sen kan det vara ända tills 18.00. Och da det är mycket läxor varje dag, helg och lov sa är det svart att hinna med aktiviteter pa kvällarna.
Bra för barnen, men inte alltid sa enkelt för föräldrarna.
Kramar

Desiree sa...

Gudars så underbart. Helt rätt. Havet är ett ställe där man finner ro för själen. Det är något med vågornas brus. Så underbara färger det är på ert hav också.
Kram!

Boel sa...

Nu börjar kusten göra skäl för namnet côte d'Azur! Jag tror det är viktigt att ta de här micropauserna. Ibland kan det vara att bara gå in på toa på jobbet och ta två djupa andetag!
Kram Boel

Martina sa...

Desiree-
Ja visst är det härligt med hav! Och ja, Medelhavet är ett vackert hav.
Kramar

Boel-
Ja ibland behövs det inte sa mycket för att ladda om igen!
Kramar

Anne-Marie sa...

Fler härliga havsbilder. :)
Så många olika färgnyanser "ditt" have har.
Kramar!!

Martina sa...

Anne-Marie-
Ja jag vet att det blir manga bilder pa detta hav. Men det är svart att lata bli att fota nagot som är sa vackert!
Kramar

Annika sa...

Totalt UNDERBART!!
Visste INTE att man är skolledig hos er på onsdagar. Är det i låg och mellanstadiet sas? Jag förstår, ser i svaret till Lisa att de har långa skoldagar!!
Ganska bra system på ett sätt?
Kramar!!

Martina sa...

Annika-
Jo för barnen är det verkligen ett bra system med att fa ett avbrott mitt i veckan. När man är 3 ar är det langa dagar med 8.30-16.30 i skolan. Jag kommer ihag att Emma ofta somnade direkt i soffan när hon kom hem fran skolan. Och redan fran tidig alder är det ju dessutom läxor som ska hinnas med pa kvällarna.
Däremot är det ju inte alltid det enklaste för föräldrarna med en ledig/halvledig dag mitt i veckan och dessutom sa blir det oftast mycket skjutsande hit och dit med barn som ska pa aktiviteter kors och tvärs.
Kramar

Liz sa...

Underbara bilder vannen, som alltid! Onskar sa att jag fick nagra dagar hos dig vid havet...skulle alska att sitta dar pa stranden och bara lyssna pa vagorna, prata om allt som vi aldrig hinner avsluta..

Saknar dig sa! Stor kram

Martina sa...

Liz-
Ja vilken underbar idé! Vi skulle kunna sitta där i veckor tror jag. För det skulle nog behövas manga veckor för att vi skulle ha tillräckligt med tid för att kunna avsluta vara samtal!!
I wish!! Men nu har vi i alla fall mycket kul och mysigt att se fram emot i sommar!!! Äntligen!
Jag saknar dig galet mycket ocksa!
Stora kramar