lördag 15 augusti 2009

FERDINAND I ST TROPEZ

Vilken stressig dag!!!

Jag var ju faktiskt tvungen att göra nagonting idag, nagot som jag verkligen inte är van vid under min langtrakighetssemester!

Jag har packat! Det är inte lite det....

Jag har nog tagit rekord i packning idag! I att ha lite packning alltsa. Jag har nog aldrig packat sa lite kläder! Men sa är jag ju inte helt färdig heller... Resten gör jag i morgon bitti. Jag kan ju inte hinna allt idag! Det är ju ända semester...

För de flesta betyder semester i St Tropez hart festande, mycket glamour och ett stort socialt umgänge.

Men inte för oss...

Vi blir ungefär som tjuren Ferdinand mitt ute pa fäktningsarenan... vi tar det lugnt och luktar pa blommorna.

Pa väg dit säger vi alltid med stor säkerhet: "I ar ska vi ta med barnen till stranden varje dag!" "Och pa kvällarna ska vi ta med dom ut pa stan och riktigt ga och flanera tillsammans!"

Första dagen aker vi alltid till stranden och tycker att vi är jätteduktiga! Men snabbt övergar var entusiasm till nagot som mer liknar barngnäll; det är för mycket folk, vattnet är för kallt och det är för mycket....sand!

Sa det slutar med att vi resten av semestern stannar hemma och ligger vid poolen istället.

Men visst aker vi även ner pa stan! Varje morgon till och med! Maken kör bilen, parkerar inte ens utan bara stannar till sa att jag snabbt kan hoppa av för att inhandla det livsnödvändiga; dagstidningen och en baguette! Knappt har jag alla armar och ben inne i bilen igen, förrens vi snabbt flyr stan, likt superkändisar (det var den glamourösa delen av var semester), och aker upp till huset igen.

Och vissa eftermiddagar, när vi riktigt slar pa stort, aker vi ner med barnen och äter glass pa Barbarac! Men eftersom barnen är sa "sma" och fort blir trötta sa maste vi ju aka hem igen sa snart det börjat fa en riktigt härlig chokladmustasch runt munnen!


Men som tur är växer ju barnen och blir större... sa snart kan de ju aka ner själva pa stan! Medan vi ligger vid poolen...

Inga kommentarer: