onsdag 26 augusti 2009

LYCKA KAN KÖPAS FÖR PENGAR

Vad har hänt sedan sist ?

Inte sa jättemycket egentligen, det molnade pa ordentligt här ett tag, sen kom solen tillbaka ett tag men nu är det ett stort svart askmoln precis ovanför mitt huvud igen. Det var dock andra vindar som förde hit det senaste askmolnet. Men om tva dagar är vi tillbaka i Nice igen och jag hoppas att solen skiner starkare där.

Igar köpte jag en ny klocka!! Den är saaa fin och fick mig framför allt pa jättebra humör! Vem säger att shopping inte att välgörande effekter för kropp och själ?! ”Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar vet inte vart man handlar nagonstans”, var ett citat som jag sag när jag var i Sollentuna Centrum sist och jag tror jag ska anamma det som mitt motto!

Idag var vi iväg till ”Chateau Minuty” och fyllde pa lagret till var vinkällare (kartongerna med vin som ligger i var källare alltsa). Eftersom det var molnigt var alla människor ute pa vägarna isället för att ligga pa stranden eller vi poolen sa det var mycket folk ute och akte pa vägarna. Trots att det idag ”bara” var 28 grader ute sa var det ända väldigt kvavt och fuktigt sa eftermiddagen tillbringade vi, trots molnen, vid poolen.

I morgon är det projekt biltvätt som gäller här! Hur trakigt det än later sa är det nagot som barnen älskar att göra sa varför säga nej?!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Mmm det lilla åskmolnet... say no more hehe! Men du fick ju en fin klocka på köpet :)

Tvätta bilen är väl riktigt bra att göra när ni är i Troppan. Vi åkte ut till landet när vi kom hem från semestern för att hälsa på päronen och då passade vi (David!) även på att tvätta bilen. Vi skulle gjort det tillsammans med olyckligtvis ringde min telefon just då och då var jag ju tvuuuungen att prata lite! Kom ut lagom tills bilen var klar haha! Hjälpte till lite på slutet!

Ha en trevlig tur hem!
Puss //C.