söndag 30 augusti 2009

"NYARSLÖFTEN"


Trots att det idag var det familjens sista semesterdag tillsammans, barnen börjar visserligen inte skolan förrens pa torsdag men S börjar jobba i morgon igen, sa började vi dagen med att leta destinationer för framtida semestrar! Var "favorithobby"!

Sen gick vi ner till poolen och fick senaste "update" pa allt skvaller i omradet! Suck, det skulle kunna bli en hel sapopera!

Att jag hade lovat familjen hemmagjorda hamburgare till lunch idag hade helt totalt trillat ur mitt minne! Och eftersom jag har sagt till barnen att man maste halla det man lovar (av nagon konstig anledning sa lär sig barn vissa saker snabbare än andra...) sa fick de "övertala" pappa att ta oss till McDonald's för lunch. Pappa lät sig lätt övertalas, han ville ju absolut inte göra sina sma sessor besvikna, eller hur?! Vilken uppoffring!

Sa det blev alltsa en jättenyttig lunch pa McDonald's. Naturligtvis at vi alla en sallad och drack vatten...

Sen tillbaka till poolen. En sista semesterdag maste ju utnyttjas till fullo!

Jag hann ocksa med nagra samtal med fina syster! Det var längesen sist och vi hade mycket att skvallra om!

Det blev alltsa ännu en slappardag idag. Det är svart att ta upp vardagsrytmen efter ett langt och slappt sommarlov!

Men nu börjar nedräkningen till allvaret och det "nya aret"! Det känns faktiskt nästan mer som ett nytt ar vi skolstarten än vid det riktiga arsskiftet. Kanske för att sommaren är ett större break i vardagen da man ofta reser mycket och ser och gör saker som man vanligtvis kanske inte gör.

Kanske det är nu man borde skriva en lista med en massa "nyarslöften"?! I sa fall skulle nog min lista se ut sa här:

  1. Ga och lägga mig tidigare pa kvällarna.
  2. Äta nyttigare mat. (Det har blivit alldeles för mycket onyttigt i sommar, det amerikanska köket är ju inte det nyttigaste, tva veckor hos mamma med alldeles för mycket god mat och tonviss av glass i värmeböljan)
  3. Börja träna igen. (Det enda som fatt mig att svettas i sommar är värmeböljan och träningsskorna har jag bara använt pa gatorna i New York)
  4. Göra fotoalbum. (Ligger alldeles för mycket efter)
  5. Titta/lyssna pa nyheterna. (Kommer inte ihag när jag sag ett nyhetsprogram sist)
  6. Ägna mig ordentligt at barnens läxor.
  7. Städa, rensa, sortera... mer. (Har man nagonsin gjort det tillräckligt?!)
Ja, man kan nog fylla pa listan i all oändlighet! Men sen brukar det ju bli sa att man följer listan slaviskt de tva första dagarna, sen sa börjar man göra ett eller annat undantag och efter nagra dagar, ja da är det totalt kört igen.
Men i kväll fick vi i alla fall barnen i säng vid 21!

Inga kommentarer: