måndag 3 augusti 2009

KUSINER, KUSINER OCH KUSINER


Igar var vi i St Tropez över dagen för att träffa nagra av S släktingar. Jag hade bara träffat dem en gang för 9 ar sedan och bara som hastigast sa det var knappt att jag kom ihag dem. Hur exakt de är släkt med S har jag ocksa svart att greppa. Här nere är allt annat än syskon, föräldrar och barn antingen kusiner eller moster/faster (med det är ju samma ord sa man vet aldrig vilket) eller morbror/fabror (ocksa samma ord) känns det som.

Vi hade i alla fall en trevlig dag med kusinerna (?) och barnen lekte och hade kul med deras kusiner (kusinernas barnbarn som da ocksa av nagon konstig anledning blir kusiner).

Idag har jag ocksa barnen bara varit hemma. Vi har fixat med barnens skolmaterial och suttit och klistrat pa namnetiketter pa varenda penna, suddigum, skrivbok mm! Sen har jag städat lite, vilket var mer än behövligt och nu är barnen ute och leker lite.

Snart maste jag nog börja fundera pa vad vi ska ha till middag...

Inga kommentarer: