söndag 16 augusti 2009

HETT I TROPPAN


Redan i morse när vi vaknade kändes det ovanligt varmt. Och efter frukosten da jag spang runt i bara underkläderna för att packa de sista sakerna innan vi skulle aka iväg, ja da var jag inte längre bara varm utan fullständigt kokande!

Air conditionern i bilen fick jobba ordentligt da termometern visade pa 35 grader!

Halvvägs till Troppan at vi snabblunch pa Quick, det belgiska McDonald’s. I deras ”Happy Meal” är det inte tal om nagra morötter eller äpplen som i Sverige, nej här far man yoghurt, kompott eller glass. Vad tror ni barnen valde?!

Knappt hade bilen stannat framme i Troppan, förrens barnen redan hoppat i poolen!

Själv fick jag vänta ett tag till innan jag fick ett svalkande och ett mer än behövligt dopp, för matkassen skulle plockas upp, sängarna bäddas... en husmors vanliga uppgifter med andra ord.

Efter nagra timmars häligt solbadande har jag mest bara suttit ute en gammal solstol och kippat efter andan för utan air conditioner är det VARMT även pa kvällen!

Först nu har det börjat bli lite svalare sa att man kan vara inne igen, men däremot haller jag pa att bli totalt uppäten av alla myggor som verkar totalt utsvultna här i Troppan.

Om nagon undrade sa, nej vi har ingen air conditoner i det stora huset här i St Tropez! Vi är ju pa vischan vet ja’!

Inga kommentarer: