lördag 22 augusti 2009

FIN VÄN


Här blir det bara varmare och varmare !! Vattnet i poolen är 33 grader varmt sa da kan ni ju tänka er! Sa det blir mest att vi ligger och skavalpar där i.

Innan vi kom hit hade jag faktisk tänkt att jag skulle passa pa att vara lite sportig medan vi är här; ut och springa och spela tennis. Och det är inte det att jag inte vill, men det gar helt enkelt inte. Det är en total omöjlighet för det är pa tok för varmt för det. Bara saken att aka ner pa stan och inhandla det nödvändigaste är att trotsa naturlagarna! Man svettas som en isbjörn i öknen och kommer tillbaka totalt genomblöt!

Igar förmiddag kom min fina vän Isabelle och hennes gulliga lilla (15 ar) Kim och hälsade pa oss här ute pa ”vischan”! Vi har inte setts sa mycket under de senaste manaderna sa det var verkligen mysigt att fa umgas lite mer ett tag och prata av oss om bade ditt och datt.

Jag har känt Isabelle i snart 10 ar nu, hon bodde i lägenheten under oss när vi flyttade in där vi bor nu. Jag var gravid med Bianca och Kim var da 5 ar och hennes lillebror Teva 2-3 ar! Var relation växte sakta men säkert fran en enkel grannrelation till en fin vänskap utan att vi egentligen märkte av det. Inte förrens för 3-4 ar sen ”upptäckte” jag att Isa var en riktig vän för mig. Man brukar säga att ”man vet vad man förlorar men man vet inte vad man far sen” och det stämmer verkligen in pa henne. Det var den dagen hon och hennes familj flyttade fran Nice till Paris. När vi sagt hej da och de akte iväg, da kände jag hur otroligt ledsen jag blev och hur mycket hon verkligen betydde för mig. Tur i oturen sa kom hon en tid senare tillbaka till Nice igen. Tyvärr inte som min granne...

Jag och Isa har ett sant där skönt enkelt och avslappnat förhallande. Vi är otroligt olika, ses inte sa ofta, lever väldigt olika liv, men vi vet att vi har varandra och när vi väl ses är det alltid sa enkelt utan en massa krussiduller... Även barnen, trots aldersskillnader och det faktum att vi inte ses ofta, uppskattar verkligen varandra och har jättekul tillsammans.

Isa o jag



Kim, Bianca o Emma

Förresten, vi har brutit vattenhäxans förbannelse...den tredje luftmadrassen lever fortfarande efter 3 dagar!!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Så härligt du skriver och så fint du skriver om din vän Isab och hennes gulliga dotter Kim.
Man ska vara rädd om sina vänner.
Puss Mam