torsdag 13 augusti 2009

VIVE LES VACANCES


Da den här veckan gar i überslowmotion; malet är att bara vara och riktigt njuta av att inte göra nagonting och sa smaningom bli sa "uttrakad" att vi har en himla massa extra energi lagrad till skolstarten och da kan dra igang för fullt, sa blir kanske inte bloggen sa innehallsrik, tyvärr. Och idag är inget undantag.

Hm, far se vad som hänt idag...

Pa förmiddagen var vi inne; barnen tittade pa TV och lekte lite medan jag fortsatte med sorteringen av alla mina tusentals kort. Jag "hann" även med att prata lite med mamsen pa telefon och med syrran pa skype!

Efter lunch gick vi ner till poolen ett tag. Det var skönt att fa svalka av sig lite! När vi är vid poolen "hinner" jag ocksa läsa min bok som jag köpte pa flygplatsen i New York; "One Fitfth Avenue" av Candace Bushnell hon som även skrivit böckerna som ligger bakom "Sex and the City" och "Lipstick Jungle". Da förstar ni hur precis alldeles lagom jobbiga de är för att läsas under en stekande sol!

När vi kommit upp fran poolen var det dags för mellis och idag festade vi till det riktigt med en massa popcorn!

Just nu är barnen ute och vattnar alla blommor pa terassen och gör förhoppningsfullt fint där ute! De börjar bli väldresserade, ha, ha!

Och i kväll ska Bianca kanske äntligen fa se pa "Mamma Mia" om S lyckas hyra den!

Ja, sa "jobbig" har varan dag varit idag! Vive les vacances!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Låter som en betungande dag, själv har vi rensat i "djungeln". Våran granne, dementa damen på 90 år som bor över oss klagade på att hennes insyn och ljus till hennes lägenhet var sämre nu när vi "låtit" våran häck växa för mycket.... jaa det är jobbigt när man har semester och ingen sköter om den stoooora trädgården!

Hoppas att Bibi äntligen fick se Mamma Mia, som hon väntat!!
//C