lördag 1 augusti 2009

KVÄLLEN INNAN OCH DAGEN EFTER


Vi hade en trevlig kväll igar när vi var pa ett ställe som heter "Le Mas des Oliviers" som ligger uppe pa en höjd ner mot stan här i Nice. Vi at jättegott, jag var mätt redan efter förrätten! Vem säger att det bara är i USA som man far in stora portioner?!

Barnen hade ocksa jättekul och badade som galningar i poolen efter middagen innan det blev dags för att dansa. Det var nämligen en bröllopsmiddag pa samma ställe sa de hade en DJ som spelade musik. Emma fragade bruden om hon ocksa fick dansa och i nästa sekund stog hon och höll en ur bröllopssällskapet i handen och dansade hej vilt!

Bianca som fyllde 9 i förra veckan har nu definitivt kommit in i (för-)puberteten och satt mest och stankade och tyckte att det var saaaaaa langtrakigt!

Eftersom vi inte var hemma innan klockan 2 i natt sa var maken ganska trött när han gick upp för att aka till jobbet i morse. Men sa är han ju ocksa nagra ar äldre än mig, ha, ha (tur för mig att han inte läser min blogg) och dessutom sa drack han nog ocksa nagra fler glas än vad jag gjorde!!

Emma bjöd till med sovmorgon ända tills klockan 8.39! Jag har svart att tro det när mormor och morfar säger att barnen sover saaaaa länge pa mornarna (när det var barnvakt i 10 dagar i juli). Jag tror nog snarare att det är dom som inte hör sa bra längre (tur för mig att de är langt borta när de läser det här).

Idag har vi fortsatt att göra lite ditt och datt (?!); gjort sommarläxor, barnen har spelat lite Nintendo, haft det skönt vid poolen.....

I morgon ska vi aka till St Tropez över dagen för att träffa nagra släktingar fran Toulouse som är där pa besök!

Inga kommentarer: