måndag 24 juni 2013

CANYON FOREST


Nu har jag just sagt godnatt till Emma och jag lovar att hon redan sover. Idag har hennes klass nämligen haft skolutflykt till Canyon Forest i Villeneuve-Loubet där det har spenderat hela dagen. Canyon Forest är ett stort äventyrsland på flera kilometer där man klättrar, hoppar, åker zip-line, bestiger och tar sig fram bäst man kan i terrängen.

Så jag var uppe tidigt och gjorde i ordning en stor picknick till Emma innan jag skjutsade henne till skolan där de blev upphämtade av bussar för att åka till Canyon Forest. Från Nice tar det inte mer än en halvtimme att åka dit. Och sen har det alltså varit ett mycket fysiskt och intensivt program hela dagen.

Det var en väldigt nöjd och glad, men också väldigt trött Emma, som jag hämtade upp i skolan klockan 16.30. Mycket sol, mycket luft, mycket fysisk aktivitet och inte minst en fullspäckad helg i ryggen gör nog att Emma kommer att sova mer än gott i natt.








Alla bilder är lånade från google.

4 kommentarer:

Channal sa...

Vilket äventyr! Häftigt ställe. Kan förstå att hon somnade gott!

KRAM Anna

Saltistjejen sa...

Vad HÄFTIGT!!! Sådan där liknande repbana (zip line) har jag "gått" för många år sedan strax utanför Umeå. 25 meter över marken var den och det var skitkul!!! :-) Så jag förstår att hon tyckte det var spännande och roligt!
Kul att de gör sådana skoltripper!!

Annika sa...

Ja, vilket ställe.
Där förstår jag att de hade det toppen.
Jag skulle dock få stora skälvan :-)
Kram!

Martina sa...

Channal-
Ja det är verkligen ett ställe att aka till om man gillar äventyr!
Kramar

Saltistjejen-
Ja skolutflykter är ju alltid (oftast i alla fall) kul och det här var verkligen en utflykt som passade Emma. Hon älskar sant här!
Kramar

Annika-
Ja, det kanske inte är en grej som alla gillar eller klarar av. Vissa saker var tydligen väldigt högt uppe i luften...!
Kramar