måndag 3 juni 2013

MONDAY NOT A FUNDAY TODAY



Måndag och ny vecka igen. Det är väl inte den gladaste av måndagar eftersom Emma fortfarande är sjuk. Men lite mysigt är det ändå att ha henne här hemma och få pyssla om henne.

Eftersom Emmas feber fortfarande inte hade gått ner något när hon vaknade i morse så ringde jag till hennes barnläkare och fick turligt nog en tid på en gång. Så efter att ha kört Bianca till skolan så åkte jag och Emma in till stan för att gå till farbror doktorn.

Emma har fått scharlakansfeber med halsfluss. Så nu är det antibiotika och anti-inflammatoriska tabletter under en vecka som gäller. Och så vila förstås. Tur i oturen är att Emmas bästa kompis Julie, också är sjuk och hemma från skolan idag så tjejerna ligger i sängen och pratar med varandra på FaceTime!

Nu ska jag snart åka och hämta upp Bianca, rusa vidare till min dermatolog och sen hem och sätta mig framför jobbdatorn. Ni vet när man jobbar hemifrån finns det inget som heter VAB, då får man jonglera sjuka barn, friska barn och jobb samtidigt!

5 kommentarer:

Sahra sa...

Det är ganska ovanligt med scharlakansfeber idag. Undrar om inte det ingår i våra vaccinationer. Jag har aldrig hört talas om någon som haft det. Jag har dock haft det, men det var ju typ -70 och jag är inte säker att jag någonsin vaccinerades haha.
Hoppas hon piggar på sig och att ni inte blir smittade. Kram

Annika sa...

Inget roligt det där, och det lär väl bli vila ett tag framöver då eftersom hon åkt på bägge...
:-(
Jag tror att K hade scharlakansfeber som liten, men jag kan minnas fel också.
Isf var det nog rätt lindrigt.
Hoppas att det snart blir bättre för Emma också.
OCH att Bianca ska få slippa.
Kram!!

Martina sa...

Sahra-
Jag vet ocksa att jag hade det när jag var barn, men som sagt, det var ju ett tag sen.
Här i Frankrike är det tydligen pa väg tillbaka nu.
Ja tack, jag hoppas ocksa att det ska ga över fort!
Kramar

Annika-
Ja tack vi hoppas ocksa att det snart ska vara bra igen och att vi andra slipper. Jag har ju som sagt redan haft det en gang när jag var barn.
Kramar

Liz sa...

Usch, later inte alls bra. Scharlakansfeber trodde jag man blev vaccinerad emot overallt, men alltsa inte hos er? Hoppas att hon snart kanner sig piggare och att halsflussen ocksa ger med sig fort.

Hoppas ocksa att du sjalv kanner dig battre idag!

Kram pa dig och en extra stor krya pa dig kram till Emma!

Martina sa...

Liz-
Nej jag tror att det kanske är för att det är en sjukdom som hade "försvunnit", men nu är den tydligen pa tillbakagang. Men antibiotikan har redan börjat verka sa febern har nästan försvunnit helt och det märks att hon är bättre redan.
Jag känner mig ocksa bättre.
Tack för din omtanke.
Stora kramar