torsdag 13 juni 2013

MIN FILMLISTA


Att stryka kläder är ju inte det roligaste man kan tänka sig, men jag brukar förena nytta med nöje och passa på att titta på filmer och TV-program som jag aldrig hinner se annars samtidigt som jag stryker.

Härom dagen hann jag med två filmer innan strykhögen var borta. Den första filmen jag såg var "To Rome with love", en film som jag hade sett fram emot att se sen ett tag tillbaka. Baldwin, Benigni, Cruz... flera stora namn, fantastiska miljöer från Rom som får en att vilja åka dit på stört och Woody Allen som regissör. Tunga argument för att göra en film till en toppfilm. Men nej. Tyvärr. Kanske för mycket Woody Allen för min smak.


Den andra filmen jag hann med att se var "What to expect when you're expecting". Även i den här filmen fanns det många kända skådespelare, ingen jättestory att tala om men den funkade. En lättsam, söt och ganska så rolig film. Det kommer inte att vinna någon Oscar men jag tyckte att den var kul att se!


Även om strykhögen är tom för tillfället så betyder ju inte det att den inte kommer att vara full snart igen. Så det passar ju bra att jag har flera filmer på min "vill-se-lista"! Här är några av dom: "Very Bad Trip 3", "The Great Gatsby", "Safe Haven" och "Savages".


Och så såg jag just trailern på "We're the Millers"som fick mig att skratta högt, så nu finns även den med på min lista.

Alla bilder lånade från google.

5 kommentarer:

Channal sa...

Precis som jag! Jag stryker framför TV'n. Blir mkt roligare då.

Tack för filmtipsen. Men Woodys film om Rom var ett bottennapp tycker jag som är ett Woody Allen-FAN!!

KRAM Anna

Mam sa...

Jag vill också se Gatsby.... kan vi inte se den tillsammans i sommar?? Puss och kram!

Martina sa...

Channal-
Ja men det blir ju mycket roligare och som sagt sa tittar jag i kapp sant som jag aldrig hinner se annars.
Woody Allen är ju minst sagt speciell...
Kramar

Mam-
Ja jättegärna! Hoppas att den fortfarande gar pa bio da! Kramar

Annika sa...

HAR man döpt om Hangover till very bad trip, hahahaha!! Komiskt faktiskt.
Den var ingen höjdare, men jag förstår om du vill se den!
Synd med W Allen filmen. ÄLSKADE ju Midnight in Paris. GUD vilken film! Trodde denna skulle vara ngt liknande. Trist att den inte är det.
Gatsby viill jag också se.
jag har sett What to expect, men minns den knappt. SÅ den gjorde inget större intryck.
Vet du, såg en intressant film häromdagen; Take this Waltz med Michelle Williams. Mkt intressant. Annorlunda.
Se den!
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Ja ofta döps ju filmerna om bade här i Frankrike men även i andra länder ocksa. Det är inte alltid som det blir en bra "översättning", men den här gangen tycker jag att det var en bra ny titel. Kanske var det därför som jag till och med glömde bort att Very Bad Trip ju faktiskt heter Hangover.
Take this Waltz, är den med Ryan Gosling?! Nej det är nog Blue Valentine jag tänker pa. Ska kolla upp den.
Midnight in Paris har jag inspelad och ska titta pa nagon gang hade jag tänkt.
Kramar