lördag 8 juni 2013

SVENSKT KUNGLIGT BRÖLLOP PÅ TYSKA


Ingen, svensk i alla fall, har väl missat att prinsessan Madeleine ska gifta sig med sin Chris idag. Alldeles strax ringer ju bröllopsklockorna i Stockholm och Madeleine får äntligen stå brud! Jag hade faktiskt tänkt att titta lite på bröllopet via internet, men det är väl antagligen väldigt många som gör det såklart, så det är svårt att få det att fungera.

Här i Frankrike verkar det inte sändas på TV:n men däremot så har jag nu hittat en tysk kanal som direktsänder bröllopet! Så nu blir det till att snabbt spotta upp mina gamla tyskakunskaper för att kunna se det svenska prinsessbröllopet!

Bild lånad från svenska kungahuset.

♥♥♥
Stort lycka till önskar jag både Madeleine och Chris!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hej hej! Bor också i Nice. Har tittat på Madeleines bröllop på SVT Play. Läser din blogg. Kul!

Martina sa...

Hej Susanne-
Visst var det ett vackert bröllp?!
Jasa du bor ocksa i Nice, vad kul!
Och vad roligt att du läser min blogg!
Kramar