fredag 7 juni 2013

PÅ MIN MENY


Här är min meny för idag och för den närmsta veckan...


Sent i onsdags kväll så började jag känna att det gjorde lite ont i halsen. Och när jag vaknade upp igår morse så hade jag jätteont både i halsen och i hela kroppen och kände mig febrig. Hela förmiddagen satt jag och jobbade med en teleformation (en slags telefon- och datakonferens) och under tiden kände jag hur jag mådde allt sämre.

På eftermiddagen mådde jag rent ut av skit, trots massor med lager av kläder och 25 grader varmt så frös jag som en gris, hade ont överallt och var alldeles yr i huvudet. Att åka och hämta upp Bianca i skolan och ta mig till läkaren och sen vidare till ett apotek var en pärs!

Jag har, som jag misstänkte, fått en rejäl halsfluss, av samma streptockbakterier som Emma fått sin scharlakansfeber av, och hög feber (+ 39 grader). Så i stort sätt så är det samma sjukdom förutom att jag inte får några röda prickar eftersom jag redan har haft scharlakansfeber en gång tidigare och då är man immun mot prickarna.

Så nu står antibiotika på min meny under den kommande veckan. Och det verkar som att det är något riktigt starkt som jag har fått för att efter att ha tagit den första tabletten till middagen igår så kändes det faktiskt bättre redan under kvällen!

Idag har jag fortfarande ont i halsen, men tack och lov så har febern helt försvunnit. I morse var jag och tog några blodprover för att se om det är något som inte är som det ska. Man börjar ju att undra då jag har haft ont i halsen till och från ända sen i början av april.

Idag, denna härliga soliga fredag, håller jag mig inne och vila står på programmet. Inte så kul men nödvändigt.

5 kommentarer:

Annika sa...

FY, halsfluss det kan verkligen slå ut en.
Nu var det länge sen jag hade det, men jag har haft det ofta i mina dagar.
Man blir helt slut.
USCH!!
Nu får du krya på dig å det snaraste.
VILA nu och ha det så bra du kan.
Kram!!!

Charlie sa ... sa...

Halsfluss är vidrigt, kan göra så ont. Hade det ofta tidigare. Känner så med dig!

Bra att du tagit prover och kollar upp det här ordentligt.

Ta det lugnt, ta hand om dig!!

KRAM

Martina sa...

Annika-
Ja igar madde jag verkligen sa himla daligt och det var inte helt lätt att klara av jobb, lämna/hämta barn och ta mig själv till läkaren, men vad gör man när man inte har nagot annat alternativ?!
Idag känner jag mig mycket bättre! Fortfarande lite ont i halsen men ingen feber tack och lov!
Kramar

Lotta-
Ja, vi far väl se vad provsvaren visar. Men nu hoppas jag att jag snart ska vara helt bra igen och att det inte kommer tillbaka om en vecka igen. Jag börjar verkligen bli trött pa att vara sjuk.
Idag har jag bara vilat och ska försöka ta det lugnt i helgen ocksa.
Kramar

Liz sa...

Gumman, fy och usch att du blev sjuk! Hoppas verkligen att denna meny snart gor dig piggare igen. Hur mar Emma? Hur mar S och Bianca? Hoppas ni slipper hela familjen, men det blir ju latt sa att det sprider sig...

Har knappt varit hemma och darav inte heller pa Skype...suck dagarna gar men snart hoppas jag vi hinner horas igen! Stor kram och krya pa dig!!

Martina sa...

Liz-
Ja, jo jag känner mig redan bättre. Antibiotikan verkade omedelbart! Emma är bra förutom att hon har fatt väldigt torr hud där hon hade prickarna och en tunga som är lite "uppfrätt". S och Bianca mar som tur är bra.

Vi kanske kan höras nagot i helgen!

Kramar