måndag 17 juni 2013

PLUS OCH MINUS



Liksom alla dagar så hade även den här dagen sina plus-och minussidor.

På plus: S var ledig och hemma idag och åtog sig att tvätta terassen och även ta på sig alla lämningar och hämtningar, jag fick äntligen ändan ur och bar ner vinterjackor och vinterskor till källaren, Bianca slutade klockan 11 så jag, S och vår stora tjej kunde äta en mysig lunch ute tillsammans för en gångs skull, härligt sommarväder så idag blev det premiärdopp i poolen för mig, några simlängder blev dagens träning och lite sol på kroppen gjorde att min spöklook försvann.

På minus: Efter mitt eftermiddagsmellis fick jag magknip/illamående, igen, och blev sängliggande med en gravidliknande mage fram till middagen.


Inte för att jag är något mattesnille, men så länge plussidan väger tyngre än minussidan så måste väl det betyda att resultatet är positivt?!

6 kommentarer:

Miss Marie sa...

Usch, inte kul att ha ont! Kan det vara glutenintolerans kanske? Men som du säger, så länge det är mer plus än minus får man vara ganska glad! :)

Channal sa...

Mysigt med lunch ute tillsammans o få glassa i solen. Men stackare, ont i magen är inte kul! Hoppas du får ordning på magen. Säkert har du kollat gluten, laktos o dyligt! Dumma mage! Hoppas du snart blir bra!

KRAM Anna

Charlie sa ... sa...

Ja,abslout!

Men magen måste bli bli
bättre...förstår om det gör ont och att det är jättebesvärligt.

Hoppas det fixar till sig, snart!

KRAM

ExPIAtriate sa...

Har precis hittat din blogg via Saltistjejen och ser nu fram emot mer lasning om ert liv i Frankrike!
Hoppas det magonda gar over!

Kram!

Martina sa...

Miss Marie-
Jag tror ju att det beror pa att min mage har tagit stryk efter att ha ätit anti-inflammatoriska tabletter under tva veckor. Men nu var det ju ett tag sen sa jag tycker att det borde ga över...
Visst kanske det kan vara gluten eller nagot annat, men det kom ju sa plötsligt
Kram

Channal-
Som jag skrev ovan sa har jag ju inte kollat upp nagonting ännu, för jag tror ju att det beror pa de anti-inflammatoriska tabletterna som jag har tagit. Men jag tycker att det borde ga över snart...
Kramar

Martina sa...

Lotta-
Ja, det är lite jobbigt att fa sa ont och ma sa daligt att jag inte kan göra annat än att ligga och vila. Som sagt, dags att det gar över nu!
Kramar

Expiatriate Wife-
Hej! Vad roligt att du har hittat till min blogg och att du skriver en kommentar. Det gör mig glad!
Du är sa välkommen tillbaka!
Ska kika in hos dig ocksa!
Kramar