måndag 10 februari 2014

DET FINNS INGET DÅLIGT VÄDER...

Denna grå och regniga måndag startade jag med lite yoga. Visst att jag gillar löpning, men det är svårt att hitta motivationen för att sticka ut och springa när det är kallt och regnigt ute. Ja, jag vet "det finns inget dåligt väder..." Men jag får skylla på att jag ju faktiskt inte ser något när det regnar på mina glasögon!

Men vissa bryr sig tydligen inte ett dugg om att det är dåligt väder så länge vågorna är höga!




Brrr, jag blev kall av att bara titta på killarna som surfade i de höga vågorna i St-Laurent-du-Var. Men vi är ju alla olika och det gäller ju att hitta "sin grej". Surfing är definitivt inte min favoritsport att utöva. Men däremot är det väldigt imponerande att titta på. Men helst i fint väder!

9 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Det stämmer - är man bara klädd rätt finns det egentligen inget dåligt väder.
Jag är absolut ingen "vattenmänniska" och har aldrig sufat men jag vet ju att det finns personer som älskar att utmana de stora vågorna.
Minns det från året då vi bodde på Hawaii (The Big Island).
Men var det inte rökt lax i ett av dina foton? i ditt förra inlägg. Med avokadon och ett glas vin(?).
Kramar!

Channal sa...

Absolut! Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :-) Citat - fröken i skolan!

Kramar Anna

Martina sa...

Anne-Marie-
Ja fast jo, för mig som är den mest frusna personen finns det faktiskt daligt väder. Det ska ju vara SKÖNT när man ska vara ute och göra saker, inte göra ont ända in i märgen.
Att bo pa Hawaii later ju ganska trevligt. Rätt temperaturer i alla fall!

Jo visst var det absolut lax tillsammans med avokadon! Förlat, jag trodde att du trodde att brödet var nagon slags inbakad lax. Nu har vi rett ut det!
Kramar

Channal-
Som sagt, för mig som jämt fryser, finns det manga daliga väder!! Och när man har glasögon finns det definitivt daligt väder.
Kramar

Marina sa...

Jag tycker nog också att det finns dåligt väder, även om jag har rätt kläder så kan det vara mer eller mindre lockande att gå ut - och det tycker jag att det ska få vara! Surfing är något jag egentligen skulle ha velat prova på , men nu känns det som om det inte kommer att bli av, jag ska nog hålla mig till lite lugnare vattensporter, som att flyta omkring lite och så...;)

Desiree sa...

Det där ser kallt ut att surfa även om de har torrdräkter på sig. Jag håller också med om att det finns dåligt väder som man helst inte vill ut i alls. Men beundrar dock de som kan surfa för det ser väldigt läckert och samtidigt väldigt svårt ut.
Kram!

Martina sa...

Marina-
"Flyta omkring lite och sa"...later alldeles perfekt!
Jag hade nog egentligen gillat att surfa om det inte vore för att man hamnade under vattnet mitt i en vagvirvel, DET gillar jag inte.
Kramar

Desiree-
Ja, det är imponerande med surfare!
Kramar

Annika sa...

Det är en av de värsta floskler jag vet!!
DET finns VISST dåligt väder.
Herregud OM det finns!! Det finns väder man knappt kan klä sig för. OCH tänk den brud som ordnat sitt bröllop utomhus tex bara för att se det regna bort.
Dåligt väder.
Eller tänk en jul som slaskar bort--dåligt väder
Eller en sommar som bara försvinner i ett regntöcken--dåligt väder.
Fukt och dimma och rå kyla finns det knappt ngra kläder som skyddar mot.
Och det kan regna och snöa så mkt att inte ens de tjockaste jackor hjälper.
Eller en het sommardag här i USA när det inte finns ngn lindring, när det är 99% luftfuktighet och 35 grader varmt.
Vad göra? Bara att hoppas att AC:n funkar.
Så visst fasiken finns det dåligt, ja USELT väder…
HAha…JUST saying!!! Screw the clothes ;-)

Kramar!!

Martina sa...

Annika-
Jo det finns det verkligen! Dina exempel är verkligen bra "daligt-väder" exempel.
I lördags när jag och Bianca var nere i stan och det var kallt, gratt och ösregn sa sag vi just en brud i vit klänning utanför radhuset. I Frankrike maste man ju gifta sig borgerligt det är obligatoriskt. Sen är det ju manga som även gifter sig i kyrkan ocksa. Men stackars bruden och brudgumen saklart. Hennes klänning maste ha blivit helt grafläckig. Da kan man ju inte säga att det bara finns daliga kläder, vad skulle hon ha pa sig liksom?! Gummistövlar och regnkläder?! Inte sa kul att gifta sig i det.
Kramar

Annika sa...

EXAKT, Martina, EXAKT! STACKARS brud!!
Det är dags att skota det där USLA talesättet en gång för alla.
Det är ju bara så dumt.