måndag 24 februari 2014

SVERIGE

Igår förmiddag lämnade jag och tjejerna soliga Rivieran, flög över snöiga alper i Schweiz och landade i ett snöfritt Sverige.


Vi hann inte mer än att landa så blev det kramkalas med en stor del av familjen; systrar, kusiner, svåger, mormor, farmor, farfar...! Myskväll hela kvällen.


I morse när jag vaknade tittade till och med solen fram lite grann och temperaturen var ovanligt mild. Trevlig överraskning!


På med löpskorna och ut på en runda längs sjön. Härligt. 10 dock långsamma kilometer, överraskande "varmt", dock lite blåsigt (hur ska man kunna veta att det blåser när träden inte har några blad som vajar?!), vackert, men jag hade glömt bort hur geggigt det kan vara på marken.


Resten av dagen har vi haft lillkusinen till låns, jag har roat mig på ICA Maxi och snart blir det middag i  stora staden. Bra start!

10 kommentarer:

Boel sa...

Välkomna till Sverige! Jag har haft sportlov och haft tid att titta lite på bl a din fina blogg! Min familj och jag har kört till Provence, olika platser, sen -94. Förra sommaren (numera kör vi utan våra nu vuxna barn) hyrde vi en härlig lägenhet en vecka på Corniche Fleurie. Därför känner jag igen den fina utsikten på många av dina fina bilder. Jag letade länge var vi skulle hyra, och fastnade för kullarna ovanför stan: lugnt men ändå nära. En morgon gick vi en skön promenad och hamnade vid en skola med den mest fantastiska utsikt. Eftersom jag jobbar i skola, kan jag inte låta bli att lägga märke till såna! Gissa om jag blev förvånad när den dök upp i din blogg! Det känns nästan som jag känner dig och dina fina döttrar! Nu jobbar jag igen och hinner inte läsa så mycket bloggar, men tack för fina och inspirerande bilder och texter! Kanske kan den inspirationen blåsa liv i min egen knappt levande blogg!
Hälsningar Boel

Marina sa...

Ha en riktigt bra sverigevistelse!

Desiree sa...

Nice, ni får ha det så härligt i Sverige och njuta av vänner och familj.
Kram!

Charlie sa ... sa...

SÅ härligt!!! Njut lite åt mig. Längtar nu.

kRAM!!!

Anne-Marie sa...

Ha det riktigt skönt i Sverige - trots geggan. ;)
Mysigt att få träffa släkt och vänner.
Kramar!

Annika sa...

Mysigt att få vara hemma ett tag.
Synd att det inte är ngn vinter att tala om, det skulle åtminstone jag tycka, haha!!
HA det SÅ BRA NU!!!!
Kramar!!

Pia sa...

Ha det underbart i Sverige! Maken och barnen ar pa vag hem imorgon for nagra dagar i Norrland, ungarna langtar verkligen!
Kram!

Channal sa...

Härligt! Maxi är kanske lite exotiskt =)

Välkomna hit och vår har vi i luften också! KRAMAR Anna

Martina sa...

Boel-
Tack!
Kul att du har varit i mina kvarter! Och roligt att höra att jag kan vara med och inspirera dig pa ett litet hörn!
Kramar

Marina-
Tack det ska vi!

Desiree-
Tack det ska vi verkligen!

Lotta-
Nu gar vi om varandra igen mellan resorna! Jag lovar att njuta at dig ocksa.
Kramar

Martina sa...

Anne-Marie-
Absolut! Jättemysigt.

Annika-
Jo visst är det fint med snö, men jag tycker att det är skönt att slippa minusgrader!

Pia-
Det ska vi!

Channal-
Här är det ingen var!
Maxi är väldigt exotiskt!