onsdag 12 februari 2014

INTE SÅ INTRESSANT ONSDAG

Idag är väl inte direkt den mest intressanta onsdagen i mitt liv... Hela förmiddagen har jag inte gjort annat än att städa och laga en massa mat. Och det känns som att jag har damm över hela mig och luktar väldigt mycket matos, men det kan inte hjälpas.

Nu har jag några minuters kaffepaus men sen är det dags att skynda vidare; tjejerna ska till respektive aktiviteter, jag har en hel lista med ärenden som ska hinnas med under tiden innan det är dags att hämta upp barnen igen. Och på hemvägen ska vi även hämta upp en kompis till Emma som ska sova över hos oss i natt. Ja, mitt i veckan ja. Sedan en vecka tillbaka har lärarna i skolan tydligen väldigt mycket att konferera över för de har lagt ett antal möten nästan varje dag vilket resulterar i konstiga tider och galna håltimmar för eleverna och mycket extra hämta/lämna för föräldrarna.

I morgon börjar Emma och hennes kompis 13.30 och slutar 15.30 så därför kan kompisen sova över hos oss mitt i veckan. Bianca har håltimmar mellan 12.00 till 15.30 så då hämtar jag hem henne och hennes kompis så att de kan äta lunch här hemma. Som sagt, mycket skjutsande fram och tillbaka och många kompisar på besök mitt i veckan.


 Två formar lasagne är nu färdiga och väntar på att bli uppätna av hungriga barn.

 Nyinflyttade grannar har gjort fint på andra sidan av terassen.


Vädret har jag inte hunnit njuta av någonting idag. Tyvärr, eftersom det är strålande sol som värmer riktigt bra.

 Min orkidé börjar vakna till liv igen.

Nähä, nu är kaffepausen slut och det är dags att rusa iväg!

10 kommentarer:

Annika sa...

Trevligt med lite spridda bilder från en vanlig onsdag.
Jag har varit ute på PW. Väntar på sotaren nu…
OCH ikväll väntar vi snöstorm galore..
SUCK. TYP!!
Kramar!!

Miss Marie sa...

Oj, verkligen konstiga tider! Kan de överhuvudtaget åka buss till o från skolan eller måste du alltid hämta?

Vilket fint väder ni har! Här har vi regn o blåst, som vanligt den här vintern!

Martina sa...

Annika-
Ja ibland är det ju mest bara väldigt mycket vardag och det är faktiskt ganska svart att fota. Man tänker inte pa att göra det och man vet inte riktigt vad man ska fota.
Usch inte sa kul med snöstorm galore nu när ni ska ut och köra igen.
Kramar

Miss Marie-
Jo det skulle dom väl kunna men det är inte sa bra förbindelser sa det tar en evig tid. Därför hämtar och lämnar jag alltid barnen. Som tur är sa är vi flera föräldrar som hjälps at.
Ja, idag har det varit ett underbart väder. Jag sag till och med flera personer i shorts och t-shirt! Det är dock alldeles för tidigt för mig.
Kramar

Desiree sa...

Låter som en hektisk onsdag med mycket att göra men också en effektiv onsdag. Din lassange ser riktigt god ut. Det är perfekt mat till många och alltid lika gott. Knäppt med dessa konstiga skoltider och håltimmar. Det blir ju jobbigt både för elever och för föräldrar. Man får hoppas att de snart har konffererat färdigt snart.
Kram!

Martina sa...

Desiree-
Ja precis sa, hektiskt men effektiv.
Lasagne är bra mat när man är manga och dessutom sa är det ju mat som de flesta gillar!
Jag hoppas ocksa att schemat gar tillbaka till normalt snart för den senaste veckan har varit helt galen vad gäller barnens tider.
Kramar

Marina sa...

Lite svettigt bara att läsa!!

Anne-Marie sa...

Vilken god lasagne du har lagat till. :)
Och det vackra havet som du har framför ögonen. Tänk att bo så.
Full fart hos er verkar det som. Kanske torsdagen lugnar ner sig litet.
Kramar!

Liz sa...

Vannen, en vanlig onsdag som ar sa stressig anda. Vilka jobbiga skoldagar for barnen, eller annu varre for er som ska hamta med sa konstig tider! Har har Cassie aldrig haltimma. Varje dag, alltid alla timmar och samma schema varje dag, med samma amne pa samma tid...Later trakigt kanske, men mycket smidigt. Man behover aldrig tanka pa att det blir andring. Blir lararen sjuk eller nagot annat, sa ar vikarie pa plats, och konferenser ordnas for alla larare under vissa skoldagar under aret da barnen har ledigt. Som fredag har, da alla skolor har ledigt i stan, dom har schemalagt denna dag till moten etc, sa att det blir langhelg for barnen, da skolorna ar stangda pa mandag pga President's Day. Smidigt!

Skulle garna ta en portion av din lasagne, den ser jattegod ut! Tank, det ar ju inte svart, men jag gor det valdigt sallan da mina sma aldrig vill ata sasen blandat med pastan. Sa det blir pasta och sen bolognese till, som dom kan fa pa sidan..Kanske ska prova att gora en igen, bara for att kolla om dom andrat sig..

Det har varit en hektisk vecka aven har, och jag har haft daligt med tid att hora av mig. Hoppas vi kan horas i dagarna,
Stor kram!

Martina sa...

Marina-
Svettig vardag.

Anne-Marie-
Ja alla gillar lasagne!
Nej, torsdagen fortsätter i samma takt. Bara att köra pa!
Utsikten över havet är underbar!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Nej här finns inga studiedagar eller liknade sa möten och kurser läggs under skoltiden vilket skapar ett mindre kaos för bade elever och föräldrar. Men det är inte sa mycket man kan göra mer än att gilla läget och göra det bästa av situationen.

Skönt för er med en langhelg! Men jag antar att den ända är fullspäckad med läxor som vanligt?!

Här hemma gilla alla lasagne och det är perfekt att ha när man är manga!

Ja vi maste höras snart igen!
Stora kramar