torsdag 13 februari 2014

GOD MORGON MARATONSVARDAG



God morgon! Eller ja, nu var det ju ett tag sen redan som min morgon startade...

Ännu en maratonsvanligvardag står på dagens agenda.

Jag jonglerar tvätta-hänga-vika-tvätt, möte med försäkringskillar, jobbmail, leta fram skidkläder som ska lånas ut, evig och ständig föränderlig organisation av barn som ska hämtas och lämnas, beställning av (skol)böcker som ska läsas under det kommande lovet och tusen och en saker till. Allt detta samtidigt som jag har två småtjejer som fyller upp hela vardagsrummet med sällskapsspel och Just Dance. Men visst, försäkringskillarna engagerade sig i frågesporten och tyckte att Just Dance-musiken var riktigt bra.

Varför finns det aldrig någon som någonsin stänger av tv:n när de har tittat färdigt?! Nej, Disney channel, "17 år och mamma" och italienska ligacupen ÄR INTE mina favoritprogram!!

Och hur jobbigt är det att slänga Nutellaburken i soptunnan istället för att ställa tillbaka den, tom, i skåpet igen?!

Nähä, du dukade igår och städade rummet i förrgår (vart då någonstans, just asking...) så därför behöver du inte göra det idag. Men i så fall så måste det ju vara så att jag varken behöver handla, städa eller laga mat under de närmsta 20 åren då, eller?!

Hörde jag någon säga "inget att göra", "långtråkigt", "all tid i världen"?

Nej, jag tänkte väl det.

6 kommentarer:

Channal sa...

Fullt ös medvetslös! Jag gör mest ingenting. Hela jag är som en degklump!

Irriterande när det ställs in tomma glassbytter i frysen och tomma mjölkpaket i kylen. Fattar noll! Varför? Ja, varför!

Ta't lugnt ta en Toy! KRAM!! Anna

Annika sa...

OHHHHH I know that!!!
Känner till den där visan med barnet…
HIHI!!
Men du, vilken vacker morgon.
Snökaos här, som du vet.
DIN utsikt så grymt vacker!!!
Kram!!

Anne-Marie sa...

Full fart igen ser jag hos familjen vid havet. :)
Kan tänka mig att det aldrig blir långtråkigt med två tjejer.
Din utsikt kanske kan lugna ner tempot litet grand i alla fall - om du hinner njuta av den. ;)
Kramar!

Martina sa...

Channal-
Haha, en degklump!! Det kanske inte är sa skönt, men annars later det väldigt skönt att inte göra nagonting. Utopi i mitt liv just nu.
Ja det där med tomma saker som inte slängs är verkligen svart att första och mycket irriterande.
Kramar

Annika-
Mmmm...suck, suck, suck.
Ja vi har haft ett underbart väder de senaste dagarna men jag har inte hunnit njuta mycket av det mer än att titta ut genom fönstren. Men bara det är ju inte fy skam.
Kramar

Anne-Marie-
Japp full fart igen. Aldrig langtrakigt.
Jo jag njuter verkligen varje dag av var underbara utsikt. Den är fantastiskt och ger mycket energi.
Kramar

Saltistjejen sa...

Haha! Här funderar jag ofta varför folk inte kan plocka upp sina saker/kläder etc från golvet när de slängt dem där.... Eller stänga av lyset i badrummet då de går därifrån....
Vackra bilder iallafall trots din maratonvardag.
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Haha, jag det är konstigt det där hur vissa saker kan vara SA SVARA att göra eller komma i hag, medan andra saker är hur lätta som helst!
Kramar