söndag 9 februari 2014

FRANSK PARKERING - NO LIMITS



Fransk parkering har inga begränsningar. Eller väldigt få i alla fall.

Små detaljer som trottoarer, gula linjer, övergångsställen eller stolpar är som sagt bara detaljer, men ingenting som utgör något som helst hindrar från att parkera nära, bredvid eller till och med rakt på dessa små utsmyckningar på vägarna.

"Nöden har ingen lag". Typ.

Vill ni se fler exempel på fantasifull (läs galen) fransk parkering så kan ni klicka in här, här, här och här.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha nej franska bilister alltså! Jag tycker ibland det är galet att köra här i NYC, men det var ju inget mot hur taxichaffisen (och ANDRA) körde i Paris då jag var där förra veckan! Och vi hade en fransk kollega när jag var på KI också i Stockholm, som hela tiden i början beklagade sig över att han fick p-böter för att han parkerade i t ex rondeller.... ;-)
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja, det tar ett tag innan man vänjer sig vid den franska bilkörningen. Nej men sa märkligt att han fick p-böter när han parkerade i rondeller!! Haha! Snacka om kulturskillnad mellan Frankrike och Sverige!
Kramar

Anne-Marie sa...

Fransmännen har sin egen version av vad som är okej. ;)
Jag minns att det nästan var förenat med livsfara att gå över stora gator i Paris. St Raphael - där jag var på språkresa 1978 (ja, det var ett tag sedan) var litet lugnare. Minns att vi gjorde en utflykt till Nice en dag.
Kram!!

Martina sa...

Anne-Marie-
Haha, ja ungefär sa! Ja det är ju inte direkt som i Sverige att folk stannar sa fort nagon närmar sig ett övergangsställe.
Kramar