lördag 8 februari 2014

EN BRA LÖRDAG

I morse vaknade jag alldeles för tidigt, trodde att jag hade superbråttom tills det att jag såg att klockan bara var drygt 5. Kände att jag hade jordens huvudvärk och att det stramade i hela ryggen av träningsvärk. Somnade om ett tag, men jag kände ingen som helst skillnad när jag vaknade lite senare igen.

Inte förrens jag drog upp jalusierna och tittade ut genom fönstren och fick syn på den underbara morgonhimlen så piggnade jag till. Trots en hel del moln, så var det ändå en fin morgon. Och eftersom prognosen för idag var regn, regn och åter regn, igen, så blev jag extra glad när jag såg den vackra himlen.

Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att fota alla våra vyer...

 Rosa himmel över snöklädda berg.

 Orange himmel över flygplatsen.

 Orange himmel över Medelhavet.

 Rosa hav i la Baie des Anges.

Vackra kullar närmast Nice.

Tänk vilken skillnad vädret kan göra och vilken stor inverkan den har på oss. Jag fick genast en massa energi och drog iväg till gymet och körde både BodySculpt och BodyBalance. Efter det var både huvudvärken och träningsvärken borta och jag var hög på endorfiner!

Sen var det dags för lite egentid tillsammans med Bianca. Vi for ner en runda pa stan och hann med både shopping och mys.

Vi kom bland annat hem med en ny skolväska till Bianca. Ännu en Longchamps, den tredje i raden... Dessa väskor är superlätta och otroligt slitstarka, men eftersom skolväskorna väger bly varje dag (Bianca har tyvärr inte tillgång till något skåp i skolan) så förbrukas de ändå i snabb takt.





När vi kom hem igen doftade det popcorn redan i hissen och här hemma var det mörkläggning och filmtime för Emma och hennes kompis. Efter en lugn filmstund tyckte tjejerna att det var dags att aktivera sig lite så det blev "Just Dance" i några timmar.

Själv hade jag tänkt jobba lite, men när en väninna kom över och ville fika så lät ju det mycket trevligare så jobbet fick vänta. Och det lär ju finnas kvar..!

Nu är det snart dags att fixa pizza-middag som utlovat och sen ska jag ha mysstund med min lilla.

Hoppas att du också har en bra lördag!

11 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Oj så vackert! Sån fantastisk himmel har vi också turen att ha här ibland. Och det är ju helt omöjligt att inte fotografera!

Channal sa...

Vilken kanondag! Du har hunnit massor. Fantastisk himmel... njuter och scrollar upp och ner! Lovely❤

Snygga väskor... Go pizzakväll!

Heter pizza Tarte flambée på franska! Gillar det namnet! Flamberad tårta :-)

KRAM Anna

Anne-Marie sa...

Har sett dina kommentarer hos flera av de bloggar jag följer så jag tänkte att jag måste titta in hos Martina. :)
Vad roligt med en blogg från Frankrike.
Jag bor i USA i den allra nordligaste delen av Kalifornien och har också berg runtomkring mig. Bland annat det kända berget Mt Shasta.
Helt fantastiskt med solen, bergen, färgerna och molnen som du fotat! Ser nästan ut som ett "lenticular cloud" på den första bilden. Vi brukar ha dessa moln ibland kring berget.
Så vackert du bor. Ha en fin helg!

Anonym sa...

Fantastiska bilder Martina!!! Vilken himmel!
Kram, Lisa

Liz sa...

Vackra bilder fran din vackra utsikt! Onskar att jag hade mojligheten till att borja dagen med detta, da jag ar sa himla ont i huvudet ocksa och det verkar inte ga over. Kommer sakert inte heller bli battre da vi snart ska ivag pa barnkalas...

Harlig dag med massor med aktiviteter, och traning och shopping. Harligt med produktivitet, jobbet kan vanta..:)
Kramar vannen!!

eastcoastmom sa...

Vilka fantastiska soluppgångar. mäktiga!
Håller med om att man får energi av att träna.

Martina sa...

Familjen Kruger-
Ja men visst är det?! Vet inte hur manga foton jag har tagit pa vara vackra utsikter som ständigt förändras.
Kramar

Channal-
Ja det har varit en dag fylld med mycket saker, men pa ett bra och mysigt sätt. Ingen stress.
Njuter varje dag av vara vackra vyer. Tröttnar aldrig.
Tarte flambée har jag aldrig hört, men det kanske man ocksa kan säga?
Kramar

Martina sa...

Anne-Marie-
Välkommen hit! Kul att du ville lämna en kommentar det uppskattar jag verkligen.

Ja vi har en underbar utsikt som jag aldrig tröttnar pa! Och det fantastiska är ju att himlen och havet ständigt förändras i de mest fantastiska skepnader.

Jag ska absolut kika in hos dig. Vet inte mycket om norra Kalifornien sa det ska bli kul att se lite hur det ser ut hos dig.
Kramar

Lisa-
Tack snälla! Roligt att du tycker om bilderna.
Kramar

Martina sa...

Liz-
Tack vännen!
Nej usch, huvudvärk och barnkalas är da verkligen ingen bra kombo. Jag hoppas att den gar över eller atminstone inte blir värre, sa att du far en bra lördag.

Haha, ja jobbet far ofta vänta...! Men det vart det absolut värt da vi haft en riktigt bra och mysig lördag.
Stora kramar

Eastcoastmom-
Som sagt, sämre vyer kan man ju ha.
Ja, jag känner mig mycket piggare, starkare och far en massa energi av att träna.
Kramar

Marina sa...

Fantastiskt vackra bilder och jag förstår att de vyerna inbjuder till att hämta kameran.
Det låter som en helt rätt lördagsprioritering med fika istället för arbete!

Martina sa...

Marina-
Det var en väldigt bra lördag!
Kramar