lördag 1 februari 2014

SOLGLIMTAR OCH NYANSER

Efter två eller tre kanske, jag har tappat räkningen då det känns som en evighet, regniga och genomgrå dagar sprack himlen helt oväntat upp igår morse. Några solstrålar trängde sig igenom allt det där gråa och hoppet om att kanske, kanske tina upp igen kom tillbaka.






Ja det var ju inte en helt klarblå himmel som vi hade igår, men med tanke på att prognosen hade sagt regn hela dagen så kändes det ändå som väldigt positivt.

Snön har krupit allt längre ner och är nu ända framme på kullarna precis bakom staden. Hit men inte längre tack!

Något som är ganska häftigt här är att efter oväder, då det fina vädret kommer tillbaka igen, så blir det ofta många vackra skiftningar och nyanser i havet. 




Bon Weekend!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Suck! Wish I was there…..

Vackra Nice! Tack för att du bjuder på det här vackra.

KRAM!

Channal sa...

Härliga bilder... coolt med regndroppar på fönsterrutan! Men jag bara älskar Medelhavet... blå horisont! Alperna är läckra de med!

Côte d'Azur, je t'aime!

Trevlig Helg! KRAM Anna

Martina sa...

Lotta-
You are welcome! Vad roligt att du gillar bilderna!
Kramar

Channal-
Ja Medelhavet är vackert, rogivande och ger en stor frihetskänsla.
Ha en fin helg du med!
Kramar

Desiree sa...

Vad coolt att det blir sådana färgskiftningar och nyanser i havet. Det har jag inte tänkt på innan eller lagt märke till. Det var coola bilder du hade fotat här. Spännande ljus.

Martina sa...

Desiree-
Visst är det vackert med de olika nyanserna i havet?!
Ja det blev ett häftigt ljus i bilderna trots att jag klickade dom som snabbast pa morgonen innan jag skulle skynda mig ut och jag har inte använt nagot som helst filter eller redigering.
Kramar

Liz sa...

Jattevackra bilder!! Och sa lustigt med fargskiftningarna i Medelhavet! Jattevackert!

Som alltid avundas jag din underbara utsikt...:)

Stor kram!

Martina sa...

Liz-
Tack fina!
Medelhavet tröttnar man aldrig pa. Sa vackert och sa konstant skiftande. Det ÄR en underbar utsikt!
Kramar