fredag 31 januari 2014

FLASHBACK FRIDAY - IMBASSAI, BRASILIEN

Jag insåg att jag hade väldigt många foton från semestern i Brasilien, oktober/november 2013, som jag inte har visat er. Kanske inte så konstigt att man inte hinner med alla när man fotar ungefär 3000 bilder under två veckor... Och sen så kom ju december månad och julen och allt vad det innebär så jag kom liksom av mig lite där.

Så dagens Flashback Friday blir alltså några tillbakaglimtar från vackra, soliga och varma Brasilien. Åh vad jag behöver det just nu! Hela den här veckan har jag kört med lager på lager av alla kläder i ull jag äger och tagit långa, nästan skållheta duschar (förlåt planeten), och ändå känt mig stelfrusen ända in på märgen.

Vart i Brasilien var vi? I Imbassaí som ligger i staten Bahia. Imbassaí är en jätteliten by som egentligen mest består av en oändligt lång sandstrand.






Havets egna vackra smycke.






Väldigt förvånande är att se detta lilla ställe som ligger på stranden med Atlanten på ena sidan och en flod på den andra.









Här i floden var det mest inhemska som badade. Jag föredrog att doppa mig i havet. Vem vet vilka djur som lever i den här floden?


Här tog man begreppet "bord med utsikt över vattnet" ett steg längre. Här kunde man få "bord i vattnet". Originellt.


















Det ser lite blåsigt ut? Ja det var det. Det blåste konstant. Varje dag. Och vågorna var stora och oändliga. Men det kändes aldrig, varken dag som natt, kallt. Det var en perfekt temperatur som jag dör av längtan efter just nu.

7 kommentarer:

Liz sa...

Jag nastan dor av dina vackra bilder vannen! Sa underbara, och sa mycket kansla du fangat i fotona, man kanner verkligen bade vind och vagor!

Ah sa hittade du en torkad sanddollar!! Och ett riktigt fint exemplar och sa vit..AVIS! Det letade jag sa lange efter nar vi var i San Diego forra sommaren. Har har jag bara hittat levande, och dom ar ju verkligen inte lika vackra!! :)
Stor kram vannen!

Katta sa...

Tack för bildbomben från Brasilien, härliga bilder! Verkligen! fint ljus i bilderna också. Kram

Martina sa...

Liz-
Tack snälla för dina värmande komplimanger! Vad glad jag blir!

Hade ingen aning om att det hette sanddollar, men nu har jag lärt mig det, tack! Ja visst var den fin. Jag trodde först att det var ett smycke eller nat. Tyvärr sa var den väldigt väldigt skör och gick inte att spara. Men vacker var den och jag har den ju i alla fall pa bild!
Kramar

Katta-
Vad roligt att du tyckte om bilderna!
Kramar

Anonym sa...

Jätte härliga bilder! Nej, i floden hade jag nog inte heller velat bada. Hur kom ni pa att just aka till Imbassai? Finns det nagra halsorisker?
Kram, Lisa

Martina sa...

Lisa-
Kul att du gillar bilderna!
Det var tack vare vänner som varit i det här distriktet flera ganger och som älskar detta omrade, sen att det blev just Imabassai var väl lite av en slump. Fin strand och bra hotell med mycket att erbjuda paverkade saklart en del.
Hälsorisker med att aka till Brasilien menar du? Nej inte vad jag vet. Inga speciella vaccin behövdes i alla fall. Nu var vi dock inte inne i djungeln eller sa, da kanske man behöver nagra extra vaccineringar.
Kramar

Sandra sa...

Fantastiskt fint! Vackra bilder som framkallar ressug!

Martina sa...

Sandra-
Tack!
Kan verkligen rekommendera Brasilien som resmal. Vackert, varmt, exotiskt... härligt!
Kramar