måndag 13 januari 2014

DAGENS TRÄNING

Efter gårdagens söndagsmeny fanns det absolut inga som helst ursäkter för att ens fundera på att skippa dagens träning. På med skorna och ut!


Till en början gick det lite sådär, dels för att jag och mina nya hörlurar inte riktigt var överens och dels för att jag bokstavligen sprang på en vän som jag inte sett på länge och som jag var naturligtvis var tvungen att stanna upp och prata med ett litet tag. Men sen så, jag sprang i en ganska så lugnt takt och det flöt på bra.


Det blev 9 kilometer längs havet och 12 totalt. De två sista kilometrarna gick jag dock för jag var tvungen att gå in i några småaffärer och sen var det bara uppför.

När jag väl blivit vän med hörlurarna så drog jag på med det här dunkandet.

7 kommentarer:

Liz sa...

Igen, vad duktig du ar med traningen! Underbar och inspirerande miljo ocksa att ge sig ut att springa i!

Trevligt ocksa att springa pa en gammal van!

Kram!

Mam sa...

Bra sträcka du sprang! Duktigt. Kram, kram

Martina sa...

Liz-
Det är sa skönt att vara igang igen efter det langa uppehallet jag var tvungen att ha i varas/somras/höstas. Absolut, att ha en vacker miljö att springa i är verkligen motiverande. Jag njuter lika mycket varje gang!
Kramar

Martina sa...

Mam-
Ja det var härligt!
Kramar

Channal sa...

Perfekt plast att träna på! Du är så duktig! Alla tränar nu! Snart ska jag sätta igång! KRAM Anna

Desiree sa...

Inte illa. Duktig runda. Det bästa är ju endorfinkicken man får efter en sådan här runda. Härligt att kunna löpa längst med vattnet. Körde sådana löprundor då vi var i Ft.Meyers beach. Egentligen är jag ingen stor löpare men när man har vacker miljö omkring sig ger jag mig gärna ut.
Kram!

Martina sa...

Channal-
Ja som sagt, sämre ställen finns ju!
Vad ska du börja träna för nagot?
Kramar

Desiree-
Endorinkick, yes!
Att springa pa en oändlig sandstrand är ju sa härligt. Men jobbigt!
Det bästa med löpning är ju att det är sa enkelt. Ett par skor och sa ut och spring, i stort sätt var som helst, när som helst.
Kramar