måndag 27 januari 2014

PÅ SPRÅNG

Startade måndagen med 10 härliga kilometer längs ett glittrande Medelhav. Sen hem, en snabb dusch och några samtal innan jag fortsatte springa runt kors och tvärs i Nice i flera timmar. Ärenden, ärenden, ärenden... Väl hemma igen så har jag fortsatt mellan samtal, ni vet alla dom där som man har en stark tendens till att skjuta upp hela tiden, och att fara runt här hemma.

Dagens bilder är dom som jag hann med att knäppa medan jag sprang från barnläkaren ner mot city.

Général Charles de Gaulle.







Och ja, vi hade ännu en solig och mild vinterdag med temperaturer som stundvis nästan steg upp mot 20 grader. Det är bara att tacka och ta emot.

7 kommentarer:

Desiree sa...

Gud så härligt med en solig och fin dag och runt 20 grader. Låter som en dröm. Här har det förvisso varit en väldigt solig och fin dag också så jag klagar inte. Vilken effektiv dag med både ärenden och träning avklarat.
Kram!

Marina sa...

Bilder som gör mig sugen på Nice!

ExPIAtriate sa...

Nu ar jag verkligen sugen pa en tur till Nice snart! Ska kolla hur flygen ser ut framat varen!
Harligt att fa en massa arenden utrattat och ta tag I saker man skjuter upp, jag ar en mastare pa det men sen nar man val fatt det gjort kanns det sa skont!
Kram!

Martina sa...

Desiree-
Ja det var en fin dag trots en massa vardagsstress. Och idag känns det lite som att gardagen gar pa repeat.
Kramar

Marina-
Säg till när du kommer!
Kram

Expiatriate wife-
Emirates kör ju dagligen NCE-DBX pa 6 timmar sa det är bara att välja en dag och komma! Lova att du hör av dig!
Kramar

Katta sa...

Härliga bilder från en härlig stad. Oj, vad hurtig du är som betar av 10 km. Jag jobbar på ämnet men det blir mestadels gym då det är för kallt utomhus.

Annika sa...

SÅ fina bilder från din stad.
Idag -14 hos mig, med en wind chill på -21!!!
Ja, så dina bilder ser såå fina ut! Varma soliga och milda!!!
Kram!

Martina sa...

Katta-
Tack! Ja det finns mycket vackert i Nice!
Nej, jag förstar att det inte är lätt att släpa sig ut och springa när termometern visar pa minus, hua. Men gym funkar ju i alla väder!
Kramar

Annika-
Tack fina! Ja du vet hur glad jag är att slippa kyla och vinter!
Kramar