lördag 11 januari 2014

SJUK ISTÄLLET FÖR SKIDÅKNING

Jag såg att snön har kommit till Stockholm, och även andra delar av Sverige nu. Svårt att undvika då bloggar, fb och insta är fulla med vackra vinterbilder uppifrån kalla Norden.

Egentligen var det meningen att även jag och tjejerna skulle ha varit ute i snön idag. Planen var nämligen en skidag uppe i "våra" alper, Alpes du Sud. Men så blev lilla Emsan sjuk igår (ont i kroppen, ont i halsen, lite feber och väldigt trött) så håller vi oss hemma idag istället.

Medan barnen var hemma och fick en skön och välbehövlig sovmorgon så åkte jag och tränade. Vanligtvis är träningsklasserna på lördagsförmiddagen väldigt lugna och mjuka, men idag vet jag inte vad tränaren hade ätit till frukost. Hon hade i alla fall ett stort behov av att göra av med energi..! Till och med BodyBalancen kändes extra tuff. I morgon blir det vilodag.

För vissa är det vilodag redan idag. Emma har tagit plats i soffan och avverkar film efter film.

När man är sjuk så blir det c-vitaminsbomb som snacks!


Och två sorters glass!
Eftersom jag inte är sjuk så tog jag bara glassen. Hehe.


Och snön, ja den får vi fortsätta att spana på på håll så länge.

6 kommentarer:

Sahra sa...

Haha. Vad rolig du är. Kram

Channal sa...

Jag skulle ha C-vitaminbomben jag :-)

Inte dåligt att bara kunna åka upp till alperna så där! Låter perfekt!

Hoppas Emma snart blir bra!

KRAM Anna

Martina sa...

Sahra-
Gott var det i alla fall!
Kramar

Channal-
Alperna at ena hallet och havet at andra, ja man kan ju bo pa värre ställen!
Tack för din gulliga omtanke.
Kramar

Taina sa...

Body Balance är en skön träningsform! Här kallas det för Group Centergy, men det är är samma sak. "Group" och "Body" var ju samma koncept tidigare men delade på sig. Nu kör de samm saker så som Body Pump eller Group Pump osv.

Här blir det skidåkning varje helg trots avsaknad av Alperna men däremot skapliga backar i Mass, Connecticut och Vermont!

Ha en skön helg!

Desiree sa...

Trist att ni missade skidåkningen men det lär väl komma fler chanser. Dottern får krya på sig. Hi hi gillar ditt resonemang angående sjuk och glass ;-)
Längtar efter lite bra träningspass nu när jag kommit hem efter semestern även om jag faktiskt har varit rätt duktig och kört en hel del joggingrundor på beachen om morgonen.
Kram och trevlig söndag.

Martina sa...

Taina-
Kul att fa lära sig nagot nytt! Jag hade aldrig hört talas om att BodyBalance även kallades för Group Centergy, men nu vet jag det. Ja det är verkligen en härlig träningsform.
Vermont är väl ganska känt för skidakning. Härligt!

Väldigt roligt att du har hittat hit och du är varmt välkommen tillbaka! Ska kika in hos dig ocksa.
Ha en fin helg du med.
Kramar

Desiree-
Jo visst kommer det fler chanser, absolut!
Ah joggingrundor pa beachen är underbart. Och tufft! Längtar tillbaka till mina turer jag gjorde i Brasilien.
Ha en fin söndag!
Kramar