tisdag 21 januari 2014

ACTIVE LIVING MED LORNA JANE

Härom dagen fick jag min nya almanacka som jag beställde för ett tag sen. Äntligen ska jag få ordning och reda i mitt liv igen! Eller..., det kanske var lite väl pretentiöst?! Och det lär nog krävas mycket mer än en almanacka för den saken. Men kanske kan det åtminstone hjälpa mig att få lite bättre översikt i min veckoplanering än vad mina 148 lösblad gör.

Förra året använde jag Ordning & Redas almanacka som jag är grymt nöjd med, men tyvärr så var det helt omöjligt att få tag på den i år så jag var helt enkelt tvungen att hitta en annan.

Den almanackan jag fastnade för var från Lorna Jane som är ett australiensiskt märke som även finns både i Sverige och i Frankrike och säkert även i många andra länder.







Move, Nourish, Believe är Lorna Janes filosofi och hela almanackan är fylld med inspiration för träning, mat och livsstil! Härligt!

Enda minuset är att almanackan är lite väl tjock och stor, men men...

Lorna Jane Clarkson, som är grundaren av märket Lorna Jane har även skrivit två böcker som båda handlar om livsstilskonceptet "Active Living". Så samtidigt med almanackan beställde jag även den ena av hennes två böcker, "More of the fit woman's secrets" och jag ser verkligen fram emot att få läsa den.






Efter att bara ha bläddrat lite snabbt i den känns det redan som att det är en väldigt motiverande och inspirerande bok som jag absolut inte kommer att ångra att jag köpte.

8 kommentarer:

Annika sa...

JAG ser det!! Oj bara att se bilderna inspirerar!!
Jättefin kalender!!
Vacker färg också!
Kram!!

Liz sa...

Vilken fin!! Du kommer sakert bli nojd, aven om du inte fick tag i en fran Ordning&Reda. Igen, tank om jag vetat det nar jag kopte min...

Boken ser ocksa valdigt inspererande ut och vackra fargsprakande bilder gor ju att man tittar lite extra!

Tror dock att du redan kanner till de flesta hemligheterna till en fit kvinna...:)

Kramar!! Ar hemma sa vitt jag vet, hor av dig anytime!!

ExPIAtriate sa...

vilken harlig almanacka! Jag har ocksa anvant mig av Ordning & Redas men sa slutade de att salja produkter har I Dubai sa jag fick sluta med det och kor nu min rosa Filofax. Fordelen ar att man kan kopa veckoblad anpassade for Dubai, d.v.s att veckan borjar pa sondag och slutar pa lordag! Jag kan aldrig vanja mig vid almanacka I telefonen, jag vill skriva, stryka under, klistra in lappar etc sa den blir sa dar harligt personlig. Men utan min almanacka ar jag helt lost!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Snygg, läcker och inspirerande. Bra val och så roligt att använda den!

KRAM!

Lotta

Desiree sa...

Den ser superhärlig och snygg ut. Full med inspiration. Jag kör också med en vanlig hederlig pappersalmenacka. Känns som om det börjar bli ovanligt nuför tiden då de flesta enkom kör med agendan i telefonen. En snygg almenacka gör ju att man tar fram och använder den oftare också.
Kram!

Channal sa...

Vilken fin kalender! Som godis i färg och inspiration!

Kram Anna

Martina sa...

Annika-
Visst är den fin?! Och inspirerande!
Som sagt, enda nackdelen är att den är lite väl stor, men det far man väl sta ut med.
Kramar

Liz-
Ja Ordning & Redas är ju verkligen kanonbra! Jag var sa himla nöjd med den jag hade förra aret. Och du fick ju din superbilligt dessutom! Som sagt, synd att du inte kunde köpa pa dig ett helt gäng även för de kommande aren.
Tack för samtalet även om det inte var helt lätt med skype idag. Vi hörs snart igen.
Kramar

Expiatriate wife-
Ja, som sagt, jag gillade Ordning & Redas almanacka jättemycket. Filofax har jag använt i nästan 20 ar. Dom är ocksa bra, men jag tycker veckobladen är för sma och den med en dag per blad blir lite för tjock.
Just det, er vecka börjar ju pa söndagen.
Jag vill ocksa kunna skriva, stryka över och under, kladda och klistra i min almanacka. Och fa en bra och enkel översikt. Dock letar jag fortfarande en bra kalender till telefonen som komplement och där man kan skriva in vissa saker.
Kramar

Martina sa...

Lotta-
Ja den är verkligen full med inspiration! Och jag ser fram emot att använda den det här aret.
Kramar

Desiree-
Ja jag är inte beredd att sluta använda en riktig kalender än! Jag vill ha översikt och lätt kunna skriva och kladda i min kalender. Kalender i telefonen är inte tillräckligt enkel och översiktlig för min smak.
Kramar

Channal-
Ja den är bade fin och väldigt inspirerande! Det är viktigt. Man vill ju inte ha en ful och trakig kalender.
Kramar