lördag 25 januari 2014

ÄLSKAR, ÄLSKAR INTE?

Kan inte bestämma mig. Egentligen är det inte alls min genre. Inte alls den typ och stil som jag vanligtvis gillar. Varje gång jag ser videon så tänker jag att jag inte alls tycker om den och att jag ska sluta titta. Men ändå så sitter jag kvar. Och ändå så kan jag inte sluta att lyssna på den. 

Den där rösten. Som jag inte gillar. Egentligen. Den har något. Odefinierbart. Något som gör att jag dras till den. Och fastnar. Trots att jag inte vill. Magiskt? Förtrollande? "Det"?

Uppenbarligen så har inte allting alltid en logisk förklaring. Och trots att man gärna vill tro att man har total kontroll över sig själv, så har man kanske ändå inte alltid det?

Indila - Dernière Danse

Älskar, älskar inte?

Tydligen funkar det inte något bra med att se videon ovan. Märkligt. Kanske går det bättre med den här länken: Indila - Dernière Danse

3 kommentarer:

Marina sa...

"People who live where you live aren´t allowed to watch this video..."
Den texten mötte mig när jag försökte, så jag får helt enkelt tro dig på ditt ord!

Channal sa...

Tyvärr kan jag inte se videon.

Men jag känner igen dilemmat... Gillar't inte men så är det något som fascinerar.

KRAM Anna

Martina sa...

Marina-
Märkligt för snällare och sötare video far man leta efter. Det finns inget valdsamt, hetsande, läskigt, sexigt eller upprörande alls i denna video.
Kramar

Channal-
Konstigt. Men nu har jag lagt till en länk. Hoppas den funkar! Tror du skulle gilla laten.
Kramar