söndag 5 januari 2014

KATASTROFAL START

Det nya året har startat på ett katastrofalt sätt. Vädermässigt.

Från mulet och grått har det varierat till regn och grått. Det har regnat lite, mycket, ännu mer och vissa stunder har det varit ett rent skyfall. Och så lite blixt och åska på det. Ja ni hör ju. Jag tror att de sa att det under två dagar har regnat lika mycket som det borde ha regnat under hela hösten! Jag antar att vi betalar vår ovanligt fina höst nu. Cash. Inget azurblått hav så långt ögat nått, ingen sol, inte mycket värme...


Och som jag har sagt förut, när det är dåligt väder på Rivieran då blir folk irriterade och deprimerade och det finns inte mycket att göra mer än att stanna hemma.

Så vad har vi pysslat med under de senaste dagarna då?


Monterat lite Ikea grejer, letat en ny almanacka vilket verkar vara mission impossible (jag har ju en väldigt bestämt åsikt om vad jag vill ha för någon men antingen är jag alldeles för sent ute eller så säljs den inte längre...), rensat lite saker här hemma (burit ut en massa säckar men det syns inte ens), städat bort julen, köpt ny dammsugare, hängt upp en tavla vilket kanske låter väldigt banalt men här hemma är det ungefär likvärdigt med årets projekt... Bara en massa spännande saker som ni hör.

Vet inte riktigt vilket som var mest upphetsande i helgen; den nya dammsugaren eller James Bond som stog högst uppe på ett 12 våningars hus och fiskade i dimman?

3 kommentarer:

Miss Marie sa...

Fiskar från hustaket?! Människor är tokiga! Tror det dåliga vädret ligger över hela Europa....

Channal sa...

Vad fiskar han?! Ser lite läskigt ut! Kan trösta med att här är det mest grått o dimma. Brrr

Kramar Anna

Martina sa...

Miss Marie-
Man ska inte alltid ta allt som jag skriver ordagrant. Jag har ingen aning om vad mannen pysslade med sa där högt uppe pa taket men inte var det fiskar han fiskade efter i alla fall eftersom det är mark och inte vatten precis nedanför.
Kramar

Channal-
Som sagt, det var i alla fall inte fiskar! Eller hur?! Det sag väldigt läskigt ut för det är verkligen högt det där huset!
Kramar