måndag 20 januari 2014

VÄLKOMMEN TILLBAKA

Ny vecka och förhoppningsvis nytt väder. De senaste dagarna har vi ju bokstavligt talat befunnit oss i ett stort grått moln där mörkret har dominerat och regnet smattrat oavbrutet. Visst kan det vara mysigt att höra regndroppar mot fönstren, tända några ljus och mysa inomhus. Ett tag. Men efter ungefär 5 minuter tröttnar man ju. Framför allt är det ljuset, från solen, som jag saknar galet mycket. Jag har utan tvekan vant mig av från det svenska vintermörkret och det är ingenting som jag saknar.

Trots att vi fortfarande har en hel del mörka moln kvar på himlen så tränger solen sig fram idag. Välkommen tillbaka! 

Och som så ofta, regn i Nice betyder snö i bergen.

Ha en fin måndag och en riktigt bra vecka!

4 kommentarer:

Annika sa...

OCH jag som bruka välkomna gråa och regniga dagar för det allra mesta.
Vi har så mkt sol ändå. Men jag är ju såklart lite udda i det fallet, haha!!
Fina Bilder har du tagit!!

Martina sa...

Annika-
Tack! Ja verkligen udda!! Det är din inre norrlänning som ger sig till känna, haha!
Kramar

Desiree sa...

Jag saknar inte heller det svenska vintermörkret. Hade oerhört svårt för just detta under de två åren efter att vi provade att flytta hem från Alabama. Vintermörkret tog knäcken på både mig och Calle. Så glad att jag nu bor på sydligare bredgrader. Även om det är mörkt och grått också här så här års så kan jag alltid trösta mig med att det är långt bättre än i Stockholm.

Martina sa...

Desiree-
Nej det där med mörkret är nog svart att vänja sig vid när man inte är van vid det längre.
Men lika jobbigt som jag tycker att det är när det blir nattsvart kl 15 pa eftermiddagen under vintern i Sverige tycker jag att det är när solen gar upp klockan 3 pa natten pa sommaren. Det är jag inte heller van vid längre.
Jag sov superdaligt, eller rättare sagt, vaknade supertidigt i somras när jag var i Sthlm. Nog för att jag oftast är morgonpigg, men 3 varje natt är lite väl tidigt.
Kramar