tisdag 7 januari 2014

IPHONE - MEST BRA OCH LITE DÅLIGT


Nu har jag använt en iPhone 5s  i snart två månader. Trots att det var min första iphone så var det inga större överraskningar eller svårigheter eftersom jag var van att använda en iPod sen länge.

I det stora hela är jag grymt nöjd med min telefon även om det trots allt finns några små saker som jag inte gillar med iPhonen.


Bra: 
Det mesta faktiskt!
Kameran är verkligen super.

Dåligt:
1. Ingen leveransrapport på sms. Eller är det jag som har missat något?
2. Telefonen måste vara på för att alarmet ska fungera.
3. Kalendern är totalt kass. Jag får ingen översikt, tycker det är väldigt rörigt och jag förstår inte över huvudtaget hur man ska kunna ha någon nytta av den. Oanvändbar.

Så snälla, hjälp mig och kom med tips på BRA kalenderappar!!

Och eftersom jag är ett listfreak så tipsa gärna om bra appar med listor!

6 kommentarer:

Sahra sa...

Telefonen behöver inte alls vara på för att alarmet ska fungera. Jag har alltid telefonen avstängd es jag får nattliga sms.
Vad gäller kalendern tycker jag den är helt ok. Särskilt es man kan lägga alarm på viktiga aktiviteter.
Jag retar mig däremot sjukt mycket på att jag måste trycka 'klar' när jag skrivit fel och sedan ställa om markören där jag vill ha den. Raderar jag något ord eller bokstav måste jag trycka klar och gå tillbaka. Det går inte att direkt stega. Fan. Vet inte hur jag ska förklara. Det gäller framförallt när jag skriver kommentarer på bloggar så det kanske är bloggformuläret det är fel på. Måste kolla om det även gäller sms. Nu blev jag osäker. Kram

Martina sa...

Sahra-
Nähä, men vad glad jag blir att jag hade fel med det där om att telefonen inte maste vara pa för att alarmet ska funka. Vet inte varför jag trodde det egentligen?!
Jo jag vet att man kan ha alarm pa viktiga saker men annars gillar jag som sagt inte kalendern. Jag vill ha bättre översikt!!
Ehh... tror inte att det där gäller sms, men vad vet jag.
Kramar

Marina sa...

Jag tycker alla telefonalmanackor är röriga och klamrar mig envist fast vid den hederliga i papper där man måste använda penna, men det kanske går över, vem vet...

Martina sa...

Marina-
Jo jag föredrar ocska gamla hederliga almanackor där man kan skriva och kladda och den kommer jag inte ge upp. Men jag skulle ända vilja kunna använda almanackan i telefonen som ett komplement.
Kramar

Liz sa...

Igar dok reklamen om appen COZI upp pa mitt FB flode och jag kikade pa den lite extra da jag last ditt inlagg har om kalender. En familjekalender som ska vara extra bra for iPhone 5 tyckte jag mig lasa. Den kan man da lagga till som familjekalender, alla i familjen har da losen kan lagga in sina aktiviteter, man kan stamma av med olika farg pa vilka aktiviteter vilka i familjen ska vara med pa etc. Den ska ocksa ha listor som inkopslistor etc bara att bocka av. Kanske vart att kolla upp? Den hade fatt manga stjarnor iallafall, men som sagt, jag har ju inte provat den sa jag vet inte alls om den ar sa bra som den lat.
Kram

Martina sa...

Liz-
Tack finaste för att du tänkte pa mig och gick tillbaka och kommenterade! Jag ska absolut kolla upp den där appen. För även om jag absolut inte tänker ge upp min vanliga papperskalender sa skulle jag vilja kunna använda en kalender pa telefonen som ett komplement. Men som sagt, den som finns är ju totalt kass.
Jag ska kolla upp COZI och sa berättar jag vad jag tycker sen!
Stora kramar